Ministrul Educației, Daniel David, vrea renunțarea la Evaluarea Națională ca probă de selecție: „Un 8 în Cluj nu înseamnă același lucru cu un 8 într-o comună”


Clujeanul Daniel David, ministrul Educației, a declarat joi seară că, în perspectivă, își dorește renunțarea la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală, cu rol determinant în admiterea la liceu. Potrivit acestuia, examenul ar trebui să rămână doar cu rol informativ, nu de selecție.
„În viitor mi-ar plăcea și mie să renunțăm la această Evaluare din clasa a VIII-a cu rol de selecție. Cu rol informativ cred că trebuie menținută, dar să nu o folosim cu un rol atât de puternic în selecție”, a spus ministrul într-un live pe pagina de Facebook a Ministerului Educației.
David a argumentat că, în prezent, sistemul educațional românesc este prea inegal, iar notele acordate elevilor nu reflectă un standard unitar. „Un 8 într-o comună înseamnă altceva decât un 8 în Cluj sau în București. Școlile sunt foarte inegale, iar profesorii nu folosesc o scală suficient de omogenă pentru a da note. Din acest motiv, nu poți baza admiterea pe portofoliul educațional al elevului”, a explicat ministrul.
El a adăugat că un astfel de model va fi posibil abia atunci când sistemul va beneficia de profesori mai bine pregătiți, iar școlile vor deveni mai performante. „Sper să vină o vreme când vom putea să renunțăm la Evaluarea Națională ca probă de selecție și să ne focalizăm mai mult pe portofoliul educațional”, a mai afirmat Daniel David.
Declarația vine în contextul în care Ministerul Educației pregătește schimbări structurale în formarea și recrutarea cadrelor didactice, inclusiv prin modificări în examenul de titularizare și în programa școlară.