Mai facem metrou? Cum poate fi afectat Clujul de negocierile pentru noul guvern

Autor  Ionel Lespuc   în       3 years în urmã     1018 Vizualizări.  

La București se negociază intens formarea unui nou guvern, mai ales că președintele Klaus Iohannis l-ar vrea instalat până de Crăciun. Așa cum se știe, trei formațiuni politice și-au asumat guvernarea: PNL, alianța USR Plus și UDMR. Se discută că liberalii ar avea opt portofolii, USR Plus – cinci, iar UDMR – trei. Sunt pe masă poziția de premier, revendicată de PNL, cea de președinte al Camerei Deputaților, dorită atât de PNL, cât și de USR Plus, respectiv cea de președinte al Senatului, oferită de PNL celor de la USR Plus, dar care este vizată și de UDMR. Așadar, multă împărțeală de făcut.

La București a plecat și Emil Boc. Într-o întâlnire cu Klaus Iohannis, liderilor PNL din țară li s-a cerut „depolitizare masivă în administrație”.

Să zăbovim puțin la formarea guvernului. Există o poziție foarte importantă, cea de ministru al Transporturilor, pe care se luptă PNL și USR Plus. Fiind considerat un minister-cheie, care oferă o imagine direct proporțională cu numărul de kilometri de autostradă dați în folosință, liberalii nu doresc să îl lase din mână.

Actualul ministru este Lucian Bode, liderul PNL Sălaj, cel care a promis Clujului finanțare pentru centura metropolitană, pentru metrou, pentru podul de la Tăietura Turcului și pentru linia electrificată Cluj – Episcopia Bihor, pentru legătura între DN1 și A3, pe la Mărtinești. Dacă Bode pleacă, va trebui convins un nou ministru de necesitatea acestor proiecte.

USR Plus a și stabilit pe cine ar urma să instaleze: deputatul Cătălin Drulă, 39 de ani, inginer de software, care a făcut facultate în Canada.

“Dacă vom gestiona Ministerul Transporturilor, vom trece la alt nivel, vom arăta că se poate. Sigur, nu vom finanța toate proiectele fanteziste, ci acelea care pot și trebuie realizate”, a spus un reprezentant al USR Plus.

Centura metropolitană este considerată necesară, însă metroul este considerat un proiect fantezist de către cei de la USR Plus. Și nu doar de ei. Sunt mulți specialiști care cred că problema mobilității, la Cluj, poate fi rezolvată mai rapid și mai ieftin, respectiv că metroul a fost mai mult o strategie politică a primarului, pentru a rămâne în funcție.

Iată, așadar, cum negocierile pentru noul guvern pot afecta direct Clujul.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.