MAGISTRALA 300. Se lucrează la demontarea șinelor și traverselor dintr-o gară mare de pe traseul Cluj Napoca – Episcopia Bihor (frontieră Ungaria)

Autor  admin   în       1 lunã în urmã     4575 Vizualizări.  

Muncitorii asocierii italiene care lucrează la modernizarea căii ferate Cluj Napoca – Episcopia Bihor demontează, în aceste zile, liniile din gara Oradea.

Lucrările de pe Lotul 4 Aleșd – frontieră Ungaria sunt realizate de asocierea Webuild SPA – Impresa Pizzarotti & C.S.p.A. – Salcef S.p.A.

Potrivit bihoreanul.ro, au fost scoase șinele și traversele din perimetrul stației feroviare de pe o lungime de peste un kilometru dinspre zona de Triaj până la pasarela pietonală supraterană de pe strada Pescărușului, pe toată această distanță materialele dezafectate urmând să fie transportate de pe șantier.

Totodată, sunt executate lucrări similare și în aval de podurile feroviare peste Crișul Repede din zona Silvaș spre interiorul orașului.

Foto: bihoreanul.ro

Modernizarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Frontieră Ungaria, împărțită în 4 loturi

Lucrările de reabilitare și electrificare a căii ferate Cluj Napoca-Episcopia Bihor-frontiera cu Ungaria (166,216 km), în valoare de peste nouă miliarde de lei, au fost împărțite în patru loturi:

  • Cluj Napoca – Aghireș, de 30,41 km;
  • Aghireș – Poieni, de 36,53 km;
  • Poieni – Aleșd, de 52,74 km;
  • Aleșd – frontiera cu Ungaria, de 46,74 km.

Potrivit CN Căi Ferate CFR SA, la finalul lunii august, Lotul 4 Aleșd – frontieră Ungaria avea un stadiu fizic de realizare de 6,22% (conform datelor de mai jos).

Lotul 4 Aleșd – frontieră Ungaria

  • Lungime: 46,744 kilometri;
  • Constructor: Asocierea Webuild SPA Impresa Pizzarotti & C SPA – Salcef SPA;
  • Stadiul fizic execuție: 6,22% (5 % în luna iulie)/avans față de luna precedentă: 1,22%;;
  • Data începerii: 23.01.2023;
  • Data finalizării: august 2026;
  • Valoare lucrări: 2,416 miliarde lei (fără TVA);
  • Derulare activități de proiectare.

7,679

miliarde de lei (fără TVA) este valoarea investiției pentru reabilitarea și modernizarea Magistralei 300.

160

de kilometri/oră va fi viteza maximă pe care o vor dezvolta trenurile, pe unele sectoare, după modernizarea infrastructurii de pe Magistrala 300.

Întregul proiect de reabilitare și electrificare a căii ferate de la Cluj la frontiera cu Ungaria are ca termen de finalizare luna august a anului 2026. Trebuie subliniat că fondurile europene din PNRR sunt disponibile doar până la sfârșitul anului 2026.

Cum arătau datele pe cele 4 loturi de pe M300 în luna august 2024, în articolul de mai jos:

MAGISTRALA 300. Nici melcul nu merge atât de încet! Stadiul lucrărilor în luna august pe cele 4 loturi de cale ferată dintre Cluj-Napoca și Oradea

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.