Investițiile CTP: tramvaie, troleibuze, autobuze electrice + depou de tramvaie modern. Ce linie nouă se va introduce

Autor  Ionel Lespuc   în       5 years în urmã     2797 Vizualizări.  

Directorul Companiei de Transport Public (CTP) Cluj, Liviu Neag, a acordat un interviu pentru Media9, pe care vi-l prezentăm în format video. Neag vorbește despre bilanțul companiei pe ultimii doi ani, despre achizițiile din 2019, despre cât vot mai circula autobuzele verzi Renault, despre extinderea CTP în interiorul municipiului, dar și în inelul al doilea metropolitan.

I. Bilanț

Liviu Neag spune că, în 2017-2018, s-au investit 50 de milioane de euro în CTP. S-au cumpărat autobuze electrice și diesel, respectiv troleibuze. De asemenea, au fost achiziționate utilaje moderne. Compania vizează o investiție de circa zece milioane de euro pentru modernizarea depoului de tramvaie de pe Bulevardul Muncii.

II. Achiziții pentru viitor

Neag a trecut în revistă achizițiile din 2019. Sunt contractate autobuze electrice, troleibuze și tramvaie, pe fonduri europene.

Tramvaie: 24. „Primul tramvai de la Astra Vagoane Călători va ajunge la Cluj în toamna acestui an. Cel puțin patru vor ajunge anul acesta”, a spus Neag.

Troleibuze: 50. „În octombrie vor sosi primele troleibuze Solaris. Sper să avem măcar zece anul acesta”.

Autobuze electrice. 30. „Au sosit opt, s-a întârziat puțin, dar până la sfârșitul lunii aprilie vor aduce toate cele 41 de autobuze electrice”.

CTP mai cumpără și zece autobuze diesel care vor fi folosite pentru transportul școlar, care se va extinde la mai multe școli.

III. Extindere + bilete

L-am întrebat pe Liviu Neag cât timp vor mai circula autobuzele verzi. “Autobuzele Renault au salvat Compania de Transport Public într-o anumită perioadă. Au circulat în Paris, răspund cerințelor clujenilor, nu jignim populația cu ele. Într-un an, doi vor deveni istorie”, a spus directorul CTP.

Privind extinderea CTP în inelul al doilea metropolitan, Neag a spus că următorul obiectiv este Gilăul. “Avem un accept de principiu din partea UAT Gilău, iar AGA Asociației Metropolitane va decide. Orice unitate administrativ-teritorială care dorește să fie deservită de CTP are obligația să scoată hotărâri proprii, apoi să scoată hotărâri judecătorești. Nici cu Gilăul nu s-au făcut deocamdată toți pașii. Mai avem cereri din partea a două sau trei UAT-uri. Știm că urmează o licitație, vom fi foarte atenți, se va lua o decizie AGA meropolitană care UAT-uri vor trece în Asociația Metropolitană, iar acelea nu vor fi scoase la licitație”, a declarat Liviu Neag.

Directorul CTP a subliniat că anul acesta “100% nu mai crește prețul biletelor”.

IV. Linii noi

În 2018, CTP a ajuns pe strada Sf. Ion, pe Henri Barbusse, și a introdus a doua linie în cartierul Borhanci. Prima noutate pentru 2019 este prelungirea liniei 43. “Este în lucru o linie pe traseul Grigorescu – Zorilor – Bună Ziua – Gheorgheni. “Este în analiză traseul. Eventual, autobuzele ar putea să revină pe un traseu modificat”, a subliniat Liviu Neag.

About