Încă o premieră a Clujului. Emil Boc a anunțat proiectul “Tichetul albastru”

Primarul Emil Boc a anunțat astăzi că municipalitatea lansează un nou proiect menit să îmbunătățească interacțiunea cu cetățeanul. Este vorba despre audiențe și relații publice online.
Audiențele existau și înainte, ținute de viceprimari sau primari. Noutatea este partea de relații publice, care implică 521 de funcționari publici, inspectori și șefi de direcții. Pentru a intra în contact cu aceștia, cetățenii vor trebui să scoată acest “tichet albastru”. Practic, clujenii vor interacționa chiar cu persoana care operează solicitarea lor.
Cine poate solicita un tichet albastru:
- cetățeanul care are o cerere în operare la Primărie
- cetățeanul care a primit un răspuns și cere clarificări, într-un termen de 30 de zile de la primirea răspunsului
Webex este aplicația prin intermediul cărora se vor purta discuțiile. Cetățenii care cer informații trebuie să o aibă instalată.
Doritorii se vor putea înscrie pe site-ul Primăriei, iar convorbirea online trebuie purtată în cel mult 48 de ore de la momentul înscrierii.
Fiecare discuție este înregistrată video și va rămâne în baza de date a Primăriei. Primarul Emil Boc a spus că angajații municipalității vor fi evaluați și în funcție de felul în care interacționează cu publicul.
La final, funcționarul Primăriei va fi obligat să scrie concluzii și să le trimită pe mail cetățeanului care a solicitat convorbirea.
În cazul în care cetățenii nu sunt mulțumiți cu felul în care a fost rezolvată problema lor, se pot înscrie la un nivel superior. Ierarhia este inspector de specialitate – șef de serviciu – șef de direcție – viceprimar – primar.
“Este o premieră pentru administrația publică din România. Și aici, Clujul este pe locul întâi. În același timp, este o formă de respect pentru cetățean”, a spus Emil Boc.