Încă 3-4 autobuze electrice articulate urmează să fie concesionate către CTP și date în exploatare


Proiectul comun al municipiului Cluj-Napoca și al comunei Florești pentru achiziția a 18 autobuze electrice articulate evoluează încetișor. Consiliul local urmează să aprobe în ședința viitoare concesionarea către Compania de Transport Public (CTP) a încă 3 sau 4 autobuze. Deocamdată, la un an de la sosirea vehiculelor, doar unul a fost recepționat de Primărie și concesionat către CTP.
Deși autobuzele au fost livrate încă din 2024 de către producătorul polonez Solaris, recepția lor a fost blocată din cauza autonomiei insuficiente. Acest lucru a determinat Primăria să nu le recepționeze.
Pentru a corecta această neconformitate, Solaris a preluat vehiculele și le-a dus la București, unde sunt echipate cu baterii suplimentare. Ulterior, acestea sunt testate de Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, înainte de a fi predate CTP-ului.
„Încă două autobuze urmează să sosească după ce au fost trimise la București, pentru modificări, apoi alte șapte vor pleca de asemenea. S-au făcut adaptări pentru a se crește autonomia – de la 190 de kilometri, până către 200. În următoarea ședință de Consiliu local se vor concesiona către CTP încă 3-4 dintre aceste autobuze”, a declarat pentru Media9 Liviu Neag, directorul general al CTP.
Cele 18 autobuze electrice articulate – fiecare cu lungimea de 18 metri și o capacitate de transport de peste 130 de pasageri – au fost achiziționate printr-un parteneriat între Cluj-Napoca și Florești, cu finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Valoarea contractului depășește 16 milioane de euro.