Gulermak ne prezintă TBM-ul, vopsit în tricolor. A fost testat și vine la Cluj

Autor  Ionel Lespuc   în       1 lunã în urmã     1672 Vizualizări.  

Gulermak a postat pe LinkedIn un videoclip în care este evidențiat un utilaj de foraj tip TBM (Tunnel Boring Machine), care a fost testat pentru lucrările la metroul din Cluj-Napoca. Partea sa frontală a fost vopsită în culorile drapelului României.

VIDEOCLIPUL ESTE AICI.

Acest utilaj este o componentă esențială în construirea tunelurilor subterane, contribuind la realizarea lucrărilor de săpare cu precizie și eficiență. TBM-ul are capacitatea de a fora prin pământ cu un impact minim asupra mediului înconjurător și asupra activităților de la suprafață.

Gülermak este recunoscută pentru expertiza sa în domeniul infrastructurii subterane. Recent a încheiat un proiect în India, iar anterior a fost implicată în linii de metrou din Istanbul, Varșovia și Dubai.

Un TBM (Tunnel Boring Machine) este o mașină de forat tuneluri, folosită pentru excavarea tunelurilor subterane, în special în zone urbane sau sub munți, fără a afecta structurile existente la suprafață. Aceste mașinării gigantice sunt extrem de complexe și au fost esențiale în construcția de metrou, tuneluri pentru autostrăzi sau conducte.

Principalele funcții ale unui TBM includ:

1. Excavare: TBM-ul sapă prin sol sau rocă la adâncimi mari. Mașina este dotată cu un cap de tăiere rotativ, echipat cu discuri de tăiere sau lame, care forează în rocă sau sol, fragmentând materialul.

2. Stabilizarea tunelului: În timpul săpăturilor, TBM-ul instalează simultan panouri de beton sau alte materiale de suport, pentru a menține tunelul stabil și a preveni surpările. Aceasta se face automat și continuu pe măsură ce TBM-ul înaintează.

3. Îndepărtarea materialului excavat: Materialul rezultat din săpături (sol, rocă etc.) este transportat spre exteriorul tunelului folosind benzi transportoare sau sisteme hidraulice.

4. Controlul mediului: TBM-urile moderne sunt echipate cu sisteme de monitorizare care permit lucrul în medii dificile, cum ar fi sub apă sau prin terenuri instabile. Ele pot ajusta presiunea aerului sau a apei în fața tunelului pentru a evita inundațiile sau prăbușirea tunelului.

TBM-urile sunt preferate față de metodele tradiționale de săpare a tunelurilor (cu explozibili, de exemplu) deoarece sunt mai sigure, reduc impactul asupra mediului și minimizează perturbările la suprafață. Totodată, ele sunt mai eficiente și permit o construcție continuă și rapidă a tunelurilor pe distanțe mari.

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.