GALERIE FOTO. Modern + industrial. Clar, acesta va fi cel mai spectaculos ansamblu din Cluj. 14 etaje, 22 sau mai mult?
Comisia de urbanism a Consiliului județean a luat în discuție, săptămâna aceasta, cel mai spectaculos proiect imobiliar al Clujului. Iulius Carbochim.
Clădiri în stil modern, futurist, dar și unele de patrimoniu industrial, păstrate de pe vechea platformă Carbochim. Spații comerciale, rezidențiale, de birouri și culturale, cu spații verzi la sol sau pe acoperișuri. Locul acesta vechi amenință să devină cel mai atractiv loc nou al orașului.
Galeria foto vă poate confirma fiecare literă pe care am scris-o noi. Randările fac parte din documentația prezentată Consiliului județean. Arhitecții care au realizat proiectul și l-au prezentat sunt cei de la biroul Trans Form, condus de Vlad Negru.
Ce s-a discutat în comisia de urbanism? În primul rând, s-a ajuns la județ întrucât, potrivit legii 350/2001, zonele protejate intră în competența comună de avizare a Primăriei și Consiliului județean. Acesta este și motivul pentru care s-a propus o ședință comună a comisiilor de urbanism, de la Primărie și Consiliul județean. Astfel de ședințe au mai existat în trecut; rar, dar au existat. Și este un lucru de semnalat, întrucât abordarea este complet diferită la cele două “palate”.
14
hectare este suprafața pe care o deține platforma Carbochim și pe care se va construi noul proiect imobiliar.
Proiectul Iulius – Carbochim are, în proximitate, mai multe proiecte deja lansate de către municipalitate. Cel mai important este culoarul de mobilitate nord, despre care Media9 a scris.
Acesta ajută atât de mult proiectul, fără să-și fi propus asta, încât aproape că nu mai e nevoie de un studiu de trafic. Ca idee, însă, Iulius e fix în faza obținerii avizului pentru studiul său de trafic. Ce este important de subliniat este că noul ansamblu va avea propriul pod rutier, paralel cu podul Răsăritului, aflat acum în lucru, astfel că va putea primi vizitatori de pe strada Oașului.
Apoi, peste Someș este Parcul Armătura, unit printr-un pod pietonal și velo de propriul parc al celor de la Iulius, proiectat pe patru hectare. Pe maluri este prevăzut viitorul culoar verde de la Gilău la Apahida, pe unde ar urma să treacă piste de biciclete.
Și mai este un proiect, cel al trenului metropolitan. Arhitectul șef al județului, Claudiu Salanță, a fost de părere că, lângă viitorul Iulius, ar trebui amenajată o stație a trenului metropolitan. Dar, sigur, acesta este cel mai întârziat dintre marile proiecte de mobilitate studiate de Primăria clujeană.
Mai reținem un singur aspect din ședință. Acela că, tot arhitectul șef al județului, Claudiu Salanță, a propus ca, pe zonele de restructurare urbană, propuse prin planul urbanistic general (PUG), cum este și cazul Carbochim, trebuie să se atingă procentul de construire maxim propus prin PUG. “Ar trebui sa profităm de accesibilitatea pe calea ferată și în zona de 500 de metri de la calea ferată să fie densitate mare. Clujul e prea scump ca să-și permită luxul de a nu fructifica la maximum aceste zone”, a spus Salanță.
Nu știm ce înseamnă asta, iar planșele nu sunt încă lămuritoare. Clădirile rezidențiale din proiect ar putea avea 14 etaje, ca Oxygen, sau 22, ca Maurer. Sau chiar mai mult?