FOTO. Zona din Cluj unde se propun așa: parc pe 9 hectare, două parkinguri, străzi smart și o piață agroalimentară. A, și două stații de metrou
Regenerarea zonei verzi Expo Transilvania va fi reanalizată marți. Ultima dată, primarul Emil Boc i-a certat pe proiectanți că nu știu câți arbori taie/păstrează/plantează. Acum avem tabele dedicate: 116 se elimină/ 631 se păstrează/1659 se plantează, dintre care 1441 în parc și 218 pe trotuare. Total: 2290.
Vorbim despre studiul de fezabilitate pentru amenajarea Parcului Expo Transilvania, modernizarea în baza conceptului walkable and smart-city a străzilor adiacente și pentru construirea a două parkinguri. Autorii sf-ului sunt reprezentații FIP Consulting din București.
59,7
milioane de euro este evaluarea costurilor pentru acest proiect.
Modernizarea parcului Aurel Vlaicu, suprafață de peste 9 ha. Cuprinde investiții pentru modernizarea și extinderea spațiului verde, realizarea de facilități pentru activități sportive (teren de sport multifuncțional pe teren natural, aparate de fitness, spații de jogging, teren de baschet), zone de plimbare și promenadă, precum și un loc de joacă pentru copii.
Va fi amenajat un mini-amfiteatru în aer liber și se va realiza o piață agroalimentară.
Walkable city. Cuprinde amenajare de zone pietonale, infrastructură rutieră, trotuare, pistă de biciclete, semnalizări, refacerea rețelei de iluminat public stradal, lucrări edilitare, montare mobilier urban, precum și amenajarea spațiilor publice pentru echipamente cu tehnologie smart. Străzile vizate sunt Dâmboviței, Ialomiței, Tribunul Vlăduțiu și aleea Dâmboviței.
Foarte important, aleea Dâmboviței va fi ori cu trafic restricționat, ori complet pietonală. Proiectanții au venit cu două scenarii, Primăria va alege.
Parkinguri. Pentru acoperirea cererii de locuri de parcare în zonă, se vor înființa două noi parcări: una subterană în zona Expo Transilvania și una supraterană în zona IRA. Vor fi realizate aliniamente de spațiu verde și plantare de arbori cu grad ridicat de captare de dioxid de carbon.
268
de locuri de parcare auto se propun pentru parkingul subteran. De asemenea, 20 de locuri pentru motociclete și 320 pentru biciclete.
195
de locuri pentru mașini ar urma să aibă parcarea subterană. Aceasta va avea parter și un etaj, iar deasupra va fi o terasă.
Proiectul se coordonează cu cel al metroului. Astfel, vor fi două stații în interiorul planului urbanistic zonal, Transilvania și Viitorului. Inițial, s-a dorit ca una dintre stații să aibă deasupra un parking, însă legea nu permite o asemenea abordare. Mai există un proiect care intersectează spațiul de la Expo Transilvania / IRA, și anume culoarul de mobilitate de nord; altfel spus, bulevardul care va pleca de la gară pe lângă calea ferată.