FOTO. V-ați plâns că nu se mai construiesc fabrici? Uite un nou parc industrial, 100% privat, pe 14 hectare

Autor  Ionel Lespuc   în       11 luni în urmã     26163 Vizualizări.  

Clujul s-a extins, spațiile industriale din fostele periferii sunt acum în inima orașului. Ca urmare, acestea au fost sau sunt în curs de a fi convertite în zone rezidențiale, terenurile pe care funcționau au astăzi o altă valoare. Articolele despre proiecte complexe, care includ locuințe, birouri, spații comerciale, restaurante, planificate pe așa numite “brownfield” (vechi terenuri industriale), cum este cazul Tehnofrig, Armătura, Libertatea, Carbochim, Prodvinalco și multe altele, au avut pe rețelele de socializare și reacții de genul “dar fabrici când faceți? Nu mai au clujenii unde să muncească”. Ei bine, iată că se construiesc noi parcuri industriale. 

În comisia de urbanism a fost aprobat, luni, un nou parc industrial, Parcul Industrial Est, în zona Bulevardului Muncii. Acesta este privat, întrucât municipiul a anunțat, prin vocea primarului Emil Boc, că nu mai are terenuri la dispoziție pentru a dezvolta astfel de spații.

Sunt șapte companii care au pus la un loc 14 hectare de teren (137.005 metri pătrați), pe care doresc să le dezvolte unitar. Pe noua platformă ar urma să se deruleze activități de cercetare, inginerie și producție.

Cele șapte companii partenere în proiect:

  • S.C. ENERGOM S.R.L.
  • S.C. IRUM S.A. Reghin
  • S.C. TIVTIM IMOBILIARE S.R.L.
  • S.C. FORT ENGINEERING S.R.L. 
  • S.C. EASTMAN IMPEX S.R.L.
  • S.C. SUNIMPROF ROTTAPRINT S.R.L. Apahida

S-a spus că traseul tramvaiului nu mai este de actualitate, că nu mai merg muncitorii la CUG. Dar tramvaiul deservește Tetarom II și e posibil să le fie util și vecinilor de pe această nouă platformă de producție; arhitecții s-au gândit inclusiv la posibilitatea prelungirii liniei de tramvai până la Parcul Industrial Est.

Arhitecții care au elaborat planul urbanistic zonal sunt cei de la Planwerk; pe documente apar semnăturile lui Tudor Pănescu și Adrian Borda. Pe teren ar urma să fie construite hale, spații de depozitare, clădiri administrative de cel mult cinci etaje, străzi, parcări și spații verzi:

    • Suprafață destinată zonei de activități economice cu caracter industrial, cvasi-industrial, logistică și activități complementare, subzonă verde cu acces public nelimitat (S totală parcele construibile): 113.391 mp
    • Suprafață aferentă străzilor (inclusiv centura metropolitană): 23.614 mp
    • Suprafață construită maximă (amprenta la sol a clădirilor): 65.190 mp
    • Suprafața desfășurată construită maximă: 130.380 mp
    • Suprafața minimă spații verzi pe sol natural (inclusiv din subzona S-Va): 23.121 mp

În comisia de urbanism, singurele discuții au privit includerea unor piste de biciclete pe terenul privat și creșterea numărului de arbori.

Proiectul se va conecta cu o serie de investiții publice; se intersectează cu viitoarea centură metropolitană și cu culoarul nemotorizat de pe malul Someșului. În plus, toată zona dintre Someș și Bulevardul Muncii este cuprinsă într-un masterplan realizat de arhitectul Rareș Drăgan, în care se regândesc vechea platformă industrială CUG și împrejurimile sale.

About