Fost candidat la Primăria Clujului: Metroul este megalomania unui om bolnav de sine
Consiliul Local urmează să aprobe, luni, studiul de fezabilitate pentru metroul Clujului. Momentul stârnește pasiuni și de partea celor care susțin proiectul, și de partea celor care îl critică.
V-am arătat deja ceva ce este matematică: metroul va fi nerentabil, ceea ce înseamnă că vom plăti întreținerea sa noi și copiii noștri.
Metroul este NERENTABIL financiar. Dovada că vom plăti și noi, și copiii noștri. „Datele sunt dinamită curată”
Un fost candidat la Primăria Clujului în 2020, Emanuel Ungureanu, de la USR PLUS, a reacționat foarte dur. “O megalomanie a unui om bolnav de sine care ar băga Clujul în faliment. Bucureștenii, care sunt peste 2 milioane, nu-și pot întreține singuri metroul, subvenția de la stat este plătită de toți românii, sume uriașe. Cum va putea să întrețină Clujul visul megalomanic al lui Funar și Boc? Bani aruncați, în condițiile în care, puteam, pentru Florești, să aplicăm soluția simplă și ieftină, prelungirea liniei de tramvai Mănăștur către Florești, pe lângă Vivo. Cu bani europeni, studiul de mediu e gata de 4 ani…”, a scris Ungureanu, pe Facebook.
În sprijinul proiectul a sărit Gabriel Bădescu, profesor universitar la FSPAC, cel pe care Emil Boc l-a numit, în 2009, președinte, cu rang de secretar de stat, al Agenției pentru strategii guvernamentale. Acesta i-a replicat lui Ungureanu: “Niciun metrou nu e rentabil și aproape niciun sistem de transport public. Transportul în comun iese pe plus atunci cand incluzi în calcul avantajele ce țin de aglomerație și poluare. Întrebarea cu sens pentru metroul din Cluj este nu dacă va avea nevoie de subvenție (știm sigur ca dă), ci daca va fi sustenabilă sau nu. Din postarea dvs. se poate întelege ca metroul din București ar trebui inchis. Corect?”.
A venit și răspunsul lui Ungureanu: “Nu asta se înțelege. La 2 milioane de locuitori nu se poate întreține. Când va ajunge Clujul la 2 milioane și cine garantează că acest proiect se poate face din punct de vedere tehnic, când mulți experți au spus că nu se poate? De ce nu se prelungesc liniile de tramvai și de troleibuz, soluții imediate, ieftine și nepoluante?”.
Construirea metroului costă aproape două miliarde de euro. Doar pentru primele nouă stații, din Mănăștur în Sopor, este nevoie de circa 800 de milioane. Din păcate, această etapă nu ar rezolva problema dureroasă a traficului din Florești spre Cluj-Napoca.