Farmec mizează pe discounturi. „Dacă nu ai discounturi la produse, ai foarte puține șanse ca produsul să fie vândut”
Farmec, cel mai mare producător de cosmetice din România, a înregistrat o cifră de afaceri de 358 milioane lei în 2023, în creștere cu 20% față de anul anterior.
Mircea Turdean, directorul general al companiei clujene, estimează o creștere de 10% pentru anul în curs, în ciuda provocărilor economice. El a menționat că scăderea puterii de cumpărare a determinat consumatorii să fie mult mai atenți la ceea ce cumpără, iar în rețelele mari de retail a fost necesară o creștere semnificativă a discounturilor pentru a menține vizibilitatea produselor.
„Dacă nu ai discounturi la produse, ai foarte puține șanse ca produsul să fie vândut”, a declarat Turdean în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor. Canalul de retail modern rămâne cel mai important pentru Farmec, urmat de comerțul tradițional și farmacii. În prezent, Farmec deține o rețea proprie de 34 de magazine, iar anul acesta compania a deschis cinci unități noi sau modernizate.
Pe lângă piața internă, Farmec își propune să extindă exporturile, care reprezintă doar 3-4% din vânzări. „Avem un brand foarte bun, cunoscut la nivel internațional, Gerovital, și vrem să creștem piața de export, în special prin listarea pe marketplace-uri externe”, a subliniat Turdean.
În ceea ce privește producția, compania a ajuns la capacitatea maximă pe anumite linii și are în plan investiții suplimentare, inclusiv relocarea într-o nouă fabrică în valoare de 40 de milioane de euro. „La Cluj s-a creat o industrie și sunt specialiști, însă avem nevoie de ajutoare de stat pentru a susține acest proiect”, a mai declarat el.
Farmec își consolidează poziția de lider pe piața locală de cosmetice cu branduri precum Farmec, Gerovital, Aslamed și Doina, și este recunoscut și pentru produsele de curățenie Nufăr și Triumf.