Emil Boc: “Supercom a ratat startul”. Câte sesizări se fac zilic la Primărie
Primarul Clujului, Emil Boc, a criticat serviciile de salubritate ale noului operator Supercom. Intrată “în pâine” în 27 ianuarie, firma fostului senator PSD Ilie Ciuclea a stârnit un val de nemulțumiri. Lumea se plânge pe Facebook, la ziare, direct la operator sau la primării, în Cluj-Napoca și comunele din jur.
“Supercom a ratat startul. Acuma pot să vă spun că de la 100 de sesizări primite zilnic la Primărie, online sau telefonic, acum s-a ajuns la 66 de sesizări pe zi, s-a mai domolit puțin valul de nemulțumire. Supercom este în perioada de grație, după care, dacă lucrurile nu se vor remedia, ne vom adresa ADI Eco Metropolitan, cei care au organizat licitația. Mingea este în terenul lor, trebuie să intre în deplină legalitate. Cum vă spuneam, tendința nemulțumirilor este ușor descrescătoare, mai este timp ca operatorul de salubritate să se ridice la nivelul așteptărilor”, a spus Emil Boc, la Realitatea FM.
Se observă o tendință a primarului Emil Boc și a altor edili șefi de a se distanța de Supercom, pentru a nu pierde capital electoral. Aici există o justificare în mare parte corectă: licitația și caietul de sarcini au fost elaborate de Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Eco Metropolitan. Numai că, atenție, primăriile fac parte din ADI Eco Metropolitan și putea să vină din start cu solicitări, sesizări, puncte de vedere. Au lăsat însă totul pe umerii angajaților de acolo, iar acum fug ca să nu deconteze politic.
Compania Supercom a greșit și pentru că a stat „mută”, fără să comunice cu cetățenii. Atributul comunicării l-a preluat un grup de activiști civici, care au lansat platforma orasulcomoara.ro, care conține toate informațiile despre serviciul de salubritate la nivelul municipiului Cluj-Napoca.