Emil Boc știe cu precizie: „Anul de punere în funcțiune al metroului va fi 2031” + Primele 9 stații unesc Floreștiul de Platinia
Primarul Clujului, Emil Boc, dă informații precise despre proiectul metroului, răs-amânat. Așa cum v-am spus ieri, doar începerea părții de cercetare arheologică, programată pentru toamna lui 2023, s-a reportat pentru martie 2024. Și ar trebui să avem nouă stații și legătura dintre ele în 2026. Vai de capul nostru!
Metrou. În sfârșit, Gulermak a semnat contractul pentru cercetare arheologică
Revenind. Primarul dă informații exacte despre metrou. Știe când va deveni funcțional și câte mașini va elimina din trafic. „În anul 2031, anul de punere în funcțiune al metroului, vom avea 164.000 de călători pe zi, ceea ce înseamnă mai puțin cu 29.000 de mașini în oraș, încă din primul moment de funcționare a metroului”, transmite Boc.
Potrivit studiului de fezabilitate, magistrala I de metrou Cluj va fi o linie de metrou ușor cu lungimea de 21,03 km, cu 19 stații subterane și un depou suprateran. Capacitatea de transport nominală/maximă la interval de 90 secunde va fi de 15.200/21.600 pasageri / oră și sens sau 40 trenuri / oră și sens. Flota de material rulant va fi constituită din trenuri cu trei vagoane, în lungime de 51 m, cu lățimea de 2,65 m, capacitate maximă de 540 locuri. Sistemul de siguranță și automatizare a traficului și trenurile de metrou sunt prevăzute cu tehnologie „fără mecanic” (driverless) ce corespunde gradului de automatizare GoA4 (ceea ce înseamnă că personalul nu este necesar la bord).
Schimbarea majoră din decembrie 2023 este că săpătura ar trebui să înceapă din Florești. Pobabil că v-ați făcut calculul, conform proiectului modificat, cârtița ar urma să ajungă din capăt Florești doar până la Platinia. Pentru că sunt nouă stații finanțate din PNRR.
Iată cele nouă stații: Țara Moților, Teilor, Copiilor, Sănătății și Prieteniei, în Florești, apoi Natura Verde, Mănăștur, Sfânta Maria și Florilor, în Cluj-Napoca.
„Termenul de finalizare a investiției este anul 2031, cu un termen intermediar la data de 31 iulie 2026 pentru finalizarea a 9 stații (acestea nu trebuie să fie însă funcționale)”, a mai subliniat Emil Boc.