Emil Boc: „Dacă șoferii nu își lasă mașinile în park&ride, înseamnă că se circulă bine în Cluj”

Park & ride-ul Clujului, un proiect destinat reducerii traficului din oraș, se află într-o „perioadă de testare”. Este un eufemism pentru „l-am inaugurat, dar nu îl folosește nimeni”.
Inaugurat în urmă cu o lună, acest parking, amplasat lângă aeroport, ar trebui să fie un punct de tranzit pentru șoferii care vin dinspre est. Ideea este simplă: aceștia își lasă mașina la intrarea în Cluj-Napoca și folosesc transportul public pentru a ajunge în oraș, reducând astfel aglomerația și nervozitatea din trafic.
Cu toate acestea, park & ride-ul nu pare să fie utilizat conform așteptărilor. Din cele peste 850 de locuri de parcare disponibile, doar câteva sunt ocupate zilnic. În acest context, primarul Emil Boc a explicat că administrația locală va aștepta până la 1 iunie pentru a evalua eficiența proiectului și pentru a decide asupra viitorului său. „Dacă în continuare nu vor lăsa mașina, înseamnă că se circulă bine în Cluj”, a declarat Boc, săptămâna aceasta, sugerând că lipsa utilizatorilor poate indica fie o eficiență ridicată a traficului din oraș, fie reticența oamenilor față de ideea de a renunța la mașină.
Primarul a menționat și faptul că sezonul rece ar putea fi un factor care îi determină pe șoferi să prefere confortul mașinii personale în locul unei alternative care implică mersul pe jos și așteptarea în stații. „Vor fi trei luni mari de dezgheț: martie, aprilie, mai. Și vom vedea dacă viziunea aceasta, care e specifică orașelor europene, va funcționa sau nu”, a adăugat el. Dacă după această perioadă situația nu se schimbă, administrația este deschisă la ajustarea politicii publice și la identificarea unor alternative pentru utilizarea eficientă a locurilor de parcare.
Primarul a mai afirmat că mutarea taxi-urilor de la aeroport în noul park&ride va fi efectuată tot la vară, odată ce se vor încheia contractele pe care le au cu parcarea aeroportului.