De la A la D. Cât de aglomerate ar urma să fie intrările pe viitoarea centură metropolitană – DOCUMENT
Proiectul centurii metropolitane este atât de detaliat încât conține și o estimare a timpului pe care șoferii ar urma să îl petreacă la intrarea pe această șosea rapidă. Am văzut comentarii la articolul despre viteza cu care ar urma să se circule și felul în care vor fi sancționați șoferii, dar asta înseamnă planificare, chiar dacă centura momentan este doar un dosar cu multe hârtii în el.
Proiectanții au analizat nod cu nod, toate cele 20 de intrări propuse. Așa cum vă spuneam săptămâna trecută, la unul dintre nodurile rutiere ar putea să se renunțe, din cauza înclinației prea mari. Este vorba despre nodul 12, în apropiere de hotelul Athos din Bună Ziua.
Centura metropolitană: dispare un nod, s-a decis cu ce viteză se va putea circula
Iată acest document, intitulat “parametri de trafic calculați în intersecțiile giratorii”, unde se vede cât de aglomerate se estimează că vor fi nodurile rutiere ale șoselei. Proiectanții au fost optimiști, au luat ca an de referință 2025, dar putem paria pe ce doriți că mai nimic nu va fi gata până atunci. Al doilea an de referință este 2045.


A se traduce prin valori de trafic reduse, în care șoferul stă sub 10 secunde la rând pentru a accesa centura, în timp ce D este valoarea maximă, cu peste 25 de secunde irosite.
Conform estimării, vedem că cele mai cronofage ar urma să fie nodurile 10, de pe Calea Turzii, și 16, la conectarea cu strada Traian Vuia. Acolo ar urma să se aștepte 15, respectiv 12 secunde la inaugurarea centurii și 30, respectiv 25 de secunde peste 25 de ani. În schimb, la cele mai multe dintre noduri nu se modifică prea multe sau se trece de la A la B.
Nu știm cât de bine sunt făcute estimările, dar cu aceste documente pe masă se discută la Ministerul Transporturilor.










