De ce a fost prelungit, încă o dată, termenul pentru licitația metroului de la Cluj. Explicația dată de Emil Boc

Autor  admin   în       2 years în urmã     1128 Vizualizări.  

Edilul-șef al Clujului a explicat, vineri, într-o emisiune online, din ce motiv a fost prelungit termenul pentru licitația metroului de la Cluj. Termenul de depunere a ofertelor pentru proiectare și execuție a magistralei de metro din Cluj a fost prelungit până în 22 august 2022. 

Licitația pentru proiectarea și execuția liniei M 1 cu 19 stații și un depou a fost lansată pe 16 martie și avea termen inițial 8 mai, iar după trei amânări se stabilise data de 8 iulie. Acum termenul a fost decalat pentru 22 august.

„Au fost solicitări din partea firmelor interesate, au mai cerut, haideți să spunem așa, lămuriri suplimentare?”, l-a întrebat realizatorul emisiunii de la Realitatea FM. 

„Am cerut și eu această explicație Comisiei de licitații: care e motivul pentru care ați prelungit acest termen? Explicația celor din comisie a fost că foarte multe dintre firmele interesate de participare la licitație au solicitat legal extinderea termenului de depunere a ofertelor pentru a putea depune oferte viabile, credibile, consistente, având în vedere amploarea lucrării.

Dacă noi n-am fi aprobat, spune Comisia de licitații, puteau să atace la Consiliul național pentru soluționarea contestațiilor. Astfel, putea fi întârziat termenul general de depunere a ofertelor. Comisia a aprobat extinderea acestui termen, așa încât firmele nu vor mai avea cum să motiveze că n-au avut timp să-și pregătească ofertele”, a explicat, la Realitatea FM, primarul Emil Boc.

Oficialii primăriei au anunțat, în cursul lunii mai, că 15 firme sunt interesate de licitația pentru proiectarea și execuția metroului de la Cluj.

Ce înseamnă metroul de la Cluj 

1,3 

miliarde de euro reprezintă valoarea lucrărilor la metrou.

M1 – Magistrala de metrou din Cluj Napoca, linie cu o lungime de 21 kilometri şi 19 staţii, va costa 6,66 miliarde de lei (1,3 miliarde de euro) şi are o durată de execuţie de 8 ani, potrivit Ministerului Transporturilor.

În SEAP, termenul stabilit pentru evaluarea ofertelor este 30 noiembrie. În funcție de numărul candidaturilor și eventualele clarificări /contestații, termenul pentru desemnarea câștigătorilor ar putea să fie amânat.

Potrivit documentului, trenurile vor circula la un interval de 90 de secunde, iar capacitatea va fi cuprinsă între 15.000 şi 20.000 pasageri, mai puţin de jumătate din capacitatea proiectată pentru Magistralele M5 şi M6 din Bucureşti.

„Construcția unei linii de metrou ușor, cu 19 stații subterane în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri/oră și sens (40 trenuri/oră și sens) și un depou suprateran”, a precizat, la începutul acestui an, Ministerul Transporturilor.

Proiectul se bazează pe o finanțare de 300 de milioane de euro din PNRR și este asumat de Guvernul României.

La evaluarea ofertelor, prețul (componenta financiară) va conta în proporție de 55%, restul urmând a fi acordat pentru propunerea tehnică. Ofertantul trebuie să dovedească o medie a cifrei de afaceri generală pentru ultimele trei exerciții financiare încheiate, respectiv 2019, 2020, 2021, de cel puțin 7 miliarde de lei sau echivalent în valută.

Metroul de la Cluj, contract „la cheie”

Licitația pentru linia de metrou de la Cluj-Napoca este un contract „la cheie” care include toate componentele, de la structura tunelurilor și a stațiilor până la instalații, finisaje și automatizare. Totodată sistemul de siguranță și automatizare a circulației trebuie să permită nivelul de automatizare „GoA4” (driverless) adică rame fără mecanic de tren. Pentru M1 Cluj-Napoca sunt prevăzute și 16 rame noi. Flota de material rulant va fi constituită din trenuri cu trei vagoane, în lungime de 51 m, cu lățimea de 2,65 m, capacitate nominală/maximă 380/540 locuri.

Traseul metroului de la Cluj (metro light MTR-L)

Secțiunea VEST:

Strada Șesul de Sus – Strada Teilor – Liziera pădurii (între Str. Eroilor și Str. Subcetate) – Str. Abatorului – Cazarmă Florești – viitorul Spital Regional de Urgență – Str. Răzoare, cu stațiile: 1. Țara Moților (Teilor), 2. Teilor (Eroilor), 3. Copiilor (Subcetate), 4. Sănătății (Spitalul de Urgență), 5. Prieteniei (Răzoare);

Secțiunea CENTRU:

Drumul Sfântul Ioan – Str. Primăverii – Calea Mănăștur – Calea Moților – Str. Memorandumului – Piața Unirii – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Avram Iancu – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Mărăști cu următoarele stații:

6. Natura Verde (Bucium), 7. Mănăștur (Izlazului), 8. Sfânta Maria (Câmpului), 9. Florilor (Cluj-Arena), 10. Sportului (Mihai Eminescu), 11. Piața Unirii, 12. Piața Avram Iancu, 13. Armonia (Petofi Sandor), 14. Piața Mărăști;

Secțiunea EST:

Ramura Muncii: Piața Mărăști – Aurel Vlaicu – IRA – Strada Beiușului – Bulevardul Muncii, cu stațiile 15. Transilvania (Siretului), 16. Viitorului (IRA), 17. Muncii; Ramura Sopor: Piața Mărăști – Strada Teodor Mihali – Strada Alexandru Vaida Voevod – Sopor, cu stațiile 18. Cosmos (Alexandru Vaida Voevod), 19. Europa Unită (Becaș) și cu Depoul Sopor.

Pentru primele 9 stații din proiect (lucrări la structură) Europa Unită – Sfânta Maria este asigurată o finanțare de 300 de milioane de euro prin PNRR.

 

 

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.