Damian: „În 2025, să cumpărăm o mașină nouă fabricată în Uniunea Europeană”

Autor  Ionel Lespuc   în       1 lunã în urmã     396 Vizualizări.  

În editorialul semnat în zf.ro de Dragoș Damian, CEO-ul companiei Terapia Cluj, acesta atrage atenția asupra unei probleme sistemice care amenință să submineze unul dintre cele mai puternice sectoare industriale ale Europei – industria auto. Pe măsură ce investițiile masive în energia verde au crescut, iar viitorul electric a fost promovat ca soluție finală, producătorii auto europeni s-au văzut forțați să se adapteze la noile cerințe. Însă, în paralel, au fost inundați de competiția acerbă a mașinilor electrice ieftine din Asia, făcând ca producătorii din Europa să lupte pentru supraviețuire.

România, o țară profund dependentă de industria auto, resimte din plin efectele acestei crize. Declinul cererii din Europa a dus la restrângerea activităților în fabrici, sute de restructurări și spectrul tot mai evident al închiderii unor unități de producție. În fața acestei realități, Damian propune o soluție simplă și directă: să sprijinim industria auto prin acțiune concretă.

După ani de crize și declin, Uniunea Europeană se confruntă cu provocări economice majore. Mesajul industriei europene, consolidat prin declarația de la Anvers, cere o schimbare de direcție și o abordare pragmatică pentru a repune economia pe un făgaș solid. Reindustrializarea Europei nu mai este doar o opțiune, ci o necesitate stringentă pentru a restabili competitivitatea pe plan global.

Industria auto, unul dintre pilonii economiei europene, este locul de unde ar trebui să înceapă acest proces de reindustrializare. Aceasta generează sute de mii de locuri de muncă în sectoare conexe – de la industria chimică și siderurgică la servicii auto și IT – și poate acționa ca un motor de creștere economică. Fiecare automobil fabricat în Europa nu reprezintă doar un produs final, ci susține o întreagă rețea de industrii și servicii.

În editorialul său, Dragoș Damian propune o soluție simplă: în 2025, să cumpărăm o mașină nouă fabricată în Uniunea Europeană. Această inițiativă ar putea reprezenta un pas mic pentru consumatori, dar un sprijin imens pentru industria auto europeană. Fiecare mașină nouă achiziționată sprijină locuri de muncă, ajută fabricile să își mențină activitatea și dă un impuls reindustrializării continentului.

Este timpul ca Europa să regândească strategiile industriale, să pună pe primul plan competitivitatea și să recunoască faptul că viitorul său economic depinde de o industrie auto puternică și funcțională. Salvarea industriei auto europene nu este doar o provocare națională pentru România, ci una continentală, care va modela viitorul economic al întregii Uniuni Europene.

Așadar, la fel cum sugerează Damian, haideți să facem noi treaba politicienilor și să susținem acest motor de creștere economică, unul care poate ajuta la revitalizarea Europei industriale. În 2025, să alegem să cumpărăm o mașină fabricată în Uniunea Europeană și să contribuim astfel la salvarea unei industrii care a fost și rămâne vitală pentru economia noastră.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.