Companii din Turcia, Austria, Franța și Italia doresc să construiască pasajul Tăietura Turcului. Trebuie să fie gata în 2026

Autor  admin   în       1 year în urmã     8284 Vizualizări.  

Compania națională de căi ferate CFR se pregătește să anunțe câștigătorii licitațiilor pentru electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor. Conform datelor publicate pe platforma de achiziții publice, ofertele trebuie să rămână valabile până în 14 august. 

4

loturi are linia de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor. Lotul 1 este Cluj-Napoca – Aghireș, lotul al doilea este Aghireș – Poieni, lotul 3 conectează Poieni de Aleșd, iar ultimul leagă Aleșd de Episcopia Bihor.

CFR se află în faza de evaluare tehnică, apoi urmează evaluarea financiară, deliberarea și atribuirea. Între timp, compania a lansat zilele acestea licitațiile pentru servicii de consultanțӑ și supervizarea proiectӑrii și execuției lucrӑrilor.

Linia de cale ferată este importantă pentru Cluj, dar la fel de importantă este construirea pasajului Tăietura Turcului. De aici și interesul sporit pentru proiect. 

Studiul de fezabilitate pentru pasaj a fost realizat de Primăria Cluj-Napoca și preluat apoi de CFR, care l-a inclus în marele proiect de modernizare a căii ferate. Prin construirea podului, întregul trafic dintre Grigorescu și Dâmbul Rotund, care acum stă la barieră, se va fluidiza.

Randările cu viitorul pasaj au apărut de ceva vreme în spațiul public.

Conform contractului, termenul de finalizare este de trei ani și jumătate. Sunt șase luni pentru proiectare, 36 luni pentru execuția lucrărilor. Asta dacă nu vor exista contestații și procese, după finalizarea licitației. Pe de altă parte, fiind inclus în PNRR, proiectul trebuie obligatoriu finalizat în 2026.

Au fost cinci asocieri de companii care au depus oferte pentru lotul 1, iar acestea sunt din Turcia (2), Austria, Franța și Italia:

  • Asocierea FCC CONSTRUCCION S.A., CCN ALTYAPI YATIRIMLARI VE INȘAAT ANONIM ȘIRKETI ANKARA SUCURSALA BUCURESTI, GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş.
  • PORR CONSTRUCT
  • Asocierea S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A. ARCADA COMPANY
  • Asocierea WEBUILD SPA – MILANO, SALCEF, IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA ITALIA S.P.A.
  • YAPI MERKEZI İNŞAAT VE SANAYI A.Ş., MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S

Valoarea financiară estimată este de un miliard și jumătate de lei, fără TVA.

În total, linia de cale feratǎ Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră are 166,2 km. Scopul proiectului este creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Valoarea totală estimată este de 298 de miliarde de lei. Sursa de finanţare este asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin Planul național de redresare și reziliență (PNRR).

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.