Ce v-am spus? :) Clujul cumpără 18 autobuze electrice noi, din Polonia

Autor  Ionel Lespuc   în       1 year în urmã     985 Vizualizări.  

Media9 v-a spus, încă de acum două săptămâni, că Solaris Bus&Coach, din Polonia, a câștigat licitația pentru furnizarea a 18 autobuze electrice articulate pentru legătura între Cluj-Napoca și Florești, cu finanțare din PNRR. Astăzi a apărut anunțul oficial.

Vin la Cluj 18 autobuze noi, primele electrice articulate

 

VIDEO. Să facem cunoștință cu viitoarele autobuze electrice ale Clujului. 120 de locuri, motor din Austria care atinge 70 de km/h

Valoarea contractului: peste 16 milioane euro.

Este o premieră: în municipiu circulă deja 41 de autobuze electrice, dar scurte, nearticulate. Cele noi vor fi cu burduf și vor avea 18 metri lungime. În a doua etapă, ar urma să fie cumpărate alte 22 de autobuze, într-o asociere a primăriilor din Cluj și Florești.

Ofertele se puteau depune până în 8 noiembrie, iar comisia de evaluare avea termen de deliberare până în 8 martie.

Pe lângă aceste 18 autobuze deja finanțate prin PNRR, alte 22 de autobuze vor ajunge la Cluj prin proiecte depuse în cadrul altor programe operaționale de finanțare din fonduri europene, totalul ridicându-se la 40 de autobuze.

Toate autobuzele vor trebui să fie prevăzute cu GPS, rampe pentru accesul persoanelor cu handicap, cu sistem Wi-Fi si audio/video pentru informarea călătorilor. De asemenea, vehiculele vor avea un computer dedicat managementului de trafic (CMT) compatibil cu sistemul existent la utilizator, cu GPS, WIFI și comunicare online. Durata de funcționare a autobuzelor este de minim 15 ani, cu o durată de utilizare fără reparație general de minim 7 ani.

Autobuzele trebuie să fie livrate în maximum 11 luni de la semnarea contractului cu firma desemnată câștigătoare, iar stațiile de încărcare în maximum șase luni.

Mijloacele noi de transport vor fi arondate pe liniile 35 (Cartier Zorilor – Piața Gării), 46B (Cartier Zorilor – Piața Aurel Vlaicu), 24B (Unirii – VIVO!), 21 (Piața Mihai Viteazul – Cartier Bună Ziua), 31 (Piața Mihai Viteazul – Calea Baciului), 36B (Piața Mihai Viteazul – Str. Ion Ionescu de la Brad) și 52 (Str. Bucium – Str. Plevnei).

Caracteristici tehnice:

– capacitate totală de transport: 131 persoane, din care 44 pe scaune
– spațiu pentru fotolii rulante
– rampă de acces
– lungime 18 m, înălțime 3,3 m, lățime 2,55 m
– fiecare 3 autobuze livrate vor fi însoțite de o stație de încărcare rapidă compatibilă cu soluțiile de încărcare deja existente în cadrul flotei CTP

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.