Cine zice că e criză? Blocuri cu trei etaje, mansardă și loc de joacă, propuse la Gherla

Autor  admin   în       1 year în urmã     2203 Vizualizări.  

Membrii Comisiei de urbanism de la Consiliul Județean Cluj vor dezbate, în ședința de joi, 19 ianuarie, proiectul care se referă la construirea a trei imobile de locuințe colective D+P+3+M, accese auto și pietonale, amenajare teren și parcare auto, racorduri și branșamente la utilități. 

Investiția va avea și un loc de joacă pentru copii.

Este vorba de „elaborare PUZ în scopul construirii a trei imobile de locuințe colective P+3+M, accese auto și pietonale, amenajare teren și parcare auto, racorduri și branșamente la utilități” pe terenul amplasat în Gherla, str. Apei F.N., jud. Cluj”. Practic, construcția celor trei blocuri este prima etapă a proiectului.

Conform documentației, terenul situat pe strada Apei F.N. este proprietatea S.C. ZALINA S.R.L. și conține două parcele: una de 4.100 mp, cealaltă de 1.000 mp, conform extrasului de carte funciară.

Cu cine se va învecina

Conform proiectului, zona studiată se învecinează astfel:

  • la nord est cu strada Apei;
  • la nord vest: drum propus prin PUZ Str. Apei cu profilul de 8 m, cu două benzi de circulație de 3 m și trotuare de 1 m pe ambele părți;
  • parțial sud-vest: proprietate privată;
  • la sud est și parțial sud vest: drum propus prin PUZ Str. Apei cu profilul de 4,5 m, cu o bandă de circulație de 3,50 m și un trotuar de 1,00 m.

Prin PUZ se vor asigura două accese:

  • unul din strada Apei, unul din strada Dunării;
  • amenajarea acceselor se va realiza prin racordari simple cu raze cuprinse între 6…14 m;
  • accesele vor fi păstrate libere, fără obstrucționarea acestora prin mobilier urban;
  • străzile propuse prin PUZ vor avea benzile de circulație de minim 3 m și trotuar de minim un metru
  • circulația in cadrul PUZ sa fie limitată la viteza de 30 km/h;
  • dacă spațiul permite se va realiza și o pistă de biciclete cu lățime de minim 2 m;
  • staționarea autovehiculelor se va realiza în interiorul parcelei;
  • se va avea în vedere colectarea și preluarea scurgerii apelor pluviale atat din zona acceselor cat si de pe strazile existente urmand a fi modernizate. Apele vor fi conduse către emisarii naturali sau către gurile de scurgere existente;

  • dacă spațiul permite, se va asigura continuitatea trotuarelor si pe drumurile existente;
  • în vederea asigurării siguranței circulației, se va avea in vedere realizarea de marcaje si indicatoare corespunzătoare, atât pe zonele de acces, incinta cat si pe cele doua drumuri existente urmând a fi modernizate
  • pe strazile din incinta proiectului precum si zonele de acces se va asigura un gabarit
    corespunzator pentru interventia autospecialelor de stingere a incendiilor, de colectare a
    deșeurilor precum și ambulanțelor;
  • străzile analizate pot prelua traficul atras/generat de noul PUZ;
  • investiția propusă poate fi racordată la actuala rețea stradală, fără să aibe un impact major
    asupra circulației actuale si de perspectivă în arealul studiat.

Proiectantul acestei lucrări este s.c. APSIDON s.r.l.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.