Centura Clujului, un proiect mai amplu decât metroul? Asociere extinsă pentru proiect. „Au fost probleme cu tronsonul ăsta, mai mare, care cuprinde tăierea Făgetului”

Autor  Ionel Lespuc   în       1 year în urmã  

Primăria Cluj-Napoca anunțat ieri că există un ofertant oficial pentru proiectul centurii metropolitane. Datele inițiale vorbesc despre asocierea CON-A OPERATIONS, DIMEX 2000, HYDROSTROY AD, CONCELEX si Automagistral-Pivden. Consorțiul câștigător are însă și 17 subcontractori, ceea ce face ca conglomeratul de companii să fie de 22.

Să comparăm cu asocierea care a câștigat licitația pentru metrou. Sunt doar 16 firme: Gülermak, Arcada, Alstom, Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei, Sixense, EPC, Vertatel, TIAB, Total Business Land, DP Cons, Aqua Prociv, Prota Müheldislik, Yuksel, SC Logic IT, Danavi, SC Logic Consult.

Să însemne asta că proiectul centurii este mai complex decât cel al metroului? Cel mai probabil, nu, întrucât în România centuri și șosele expres s-au mai făcut, însă metrou este doar la București.

3.525.487.694,39

lei, fără TVA, este valoarea de licitație pentru centura metropolitană a Clujului, etapa 1.

Urmează o perioadă de 60 până la 90 de zile pentru verificarea ofertei. Pentru Cluj ar fi o lovitură grea ca oferta asocierii să fie considerată neconformă. Pe de altă parte, avantajul faptului că s-a depus o singură ofertă este că nu vor fi contestații în cazul în care asocierea este declarată câștigătoare.

„Ați văzut că cu primul tronson, care este la șes, nu au fost probleme. Probleme au fost cu tronsonul ăsta, mai mare, care cuprinde tăierea Făgetului”, a explicat Emil Boc, la Realitatea FM. Primul tronson nu este decât o lărgire a DN1, proiect inclus în această investiție doar din punct de vedere al sursei de finanțare.

Despre „tăierea Făgetului”, cum s-a exprimat primarul, discuții au existat și cu siguranță că vor mai exista.

About