Ce ziceți de taxa de congestie? Dacă nu ai abonament de parcare, plătești
Dezbatere publică, astăzi, pe tema regulamentului de parcare din Cluj-Napoca. Cetățenii au fost invitați să își expună nemulțumirile, ideile și sugestiile.
În dezbatere s-a discutat și o propunere ca acei clujeni proprietari de mașină care nu au abonamente de parcare să achite o taxă de congestie. Viceprimarul Dan Tarcea (foto jos), moderatorul dezbaterii, a spus că ideea este în studiu, dar că trebuie găsită o modalitate de a nu-i discrimina pe clujeni de cei care locuiesc în Cluj fără forme legale.
Un clujean, Dan Chiuzbaian (foto jos), a venit cu trei propuneri foarte interesante:
- dezvoltatorii să vândă apartamentele și locurile de parcare la pachet; acum se vând separat și, ca urmare, mulți dintre proprietarii de blocuri noi sau chiriașii ajung să parcheze pe străzi sau pe spații verzi
- flexibilizarea locurilor de parcare, pe zone; altfel spus, oamenii să nu se cramponeze de un anumit loc, ci să parcheze pe oricare dintre pozițiile libere dintr-un spațiu bine delimitat
- în fiecare zonă să existe și un procent de 5-10% dintre locurile de parcare rezervate vizitatorilor.
Dan Tarcea a spus că este nevoie de o lege nouă care să condiționeze vânzarea apartamentelor la pachet cu locul de parcare. “Susțin o asemenea propunere, îi vom ruga pe colegii din Parlament să inițieze o lege în acest sens”, a spus Tarcea. Acesta a spus că în parkingurile noi există locuri prevăzute pentru vizitatori, dar că în cartiere sunt foarte multe cereri de la rezidenți și că, astfel, e greu să se gândească la musafiri. În ceea ce privește parcarea pe zone, viceprimarul a spus că o asemenea regulă funcționează la Viena, însă la Cluj este greu de aplicat. va fi studiată însă soluția propusă.
Nu s-a discutat luni, dar este o idee care a mai fost emisă în trecut chiar de reprezentanții administrației clujene: abonamentul de parcare din cartier să fie valabil doar între anumite ore, de exemplu 16 și 08. În rest, locurile pot fi ocupate contracost de oricine are de rezolvat probleme în zonă (inclusiv, sigur, pentru proprietarul obișnuit). Ca să înțelegeți, lângă anumite complexuri comerciale, parcuri sau terenuri de sport au loc stabilit doar riveranii. De ce nu ar putea fi ocupate, în anumite intervale de timp, de vizitatori?
În ceea ce privește demolarea garajelor vechi, Dan Tarcea a precizat că până acum au fost desființate 1.500, că s-au trimis notificări în noiembrie pentru încă 925. Acestea trebuie demolate voluntar până la începutul lunii martie. Tarcea a promis și că se vor căuta amplasamente pentru parkinguri în Grigorescu și Zorilor, două mari cartiere unde deocamdată nu s-a construit niciun garaj suprateran.
Regulamentul de parcare rămâne în consultare publică până în 9 februarie; clujenii pot în continuare să propună idei și sugestii în scris Primăriei. Îl puteți consulta AICI.