Ce servicii va oferi Domeniul Public „Napoca”, fosta RADP. Urmează să primească în administrare pe 5 ani mai multe obiective

Autor  I Lespuc   în       2 luni în urmã  

Primăria Cluj-Napoca a lansat în consultare publică un proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de oportunitate și a modalității de gestionare a serviciilor publice de interes local. Documentul prevede ca atribuțiile să fie delegate societății Domeniul Public Napoca S.A., prin gestiune directă.

Societatea Domeniul Public Napoca, reorganizată în 2024 din fosta RADP, ar urma să gestioneze o gamă largă de servicii, între care:

  • modernizarea și întreținerea străzilor, aleilor și trotuarelor;
  • dezafectarea rețelelor aeriene de cabluri și echipamente de pe domeniul public;
  • administrarea pieței de vechituri (OSER);
  • servicii funerare și de pază în cimitire;
  • pavaj și administrarea WC-urilor publice;
  • gestionarea câinilor fără stăpân și a animalelor abandonate;
  • ridicarea vehiculelor staționate neregulamentar sau abandonate;
  • ridicarea trotinetelor parcate ilegal;
  • administrarea locurilor de parcare cu plată și a parcărilor publice.

Așa cum se poate observa, lipsește administrarea bazinului de înot. Acesta a fost închis în decembrie. Pe locul său ar urma să se construiască un aquapark.

În referatul semnat de primarul Emil Boc, se arată că această reorganizare urmărește:

  • reducerea costurilor și eliminarea suprapunerii de servicii între instituții;
  • creșterea eficienței și flexibilității administrative;
  • asigurarea transparenței și evitarea conflictelor de interese;
  • simplificarea procedurilor și reducerea birocrației;
  • utilizarea unitară a resurselor umane și materiale.

Delegarea în regim de gestiune directă este propusă pentru o perioadă de maximum 5 ani, fiind considerată soluția cea mai eficientă din punct de vedere economic și funcțional.

About