Ce le mai rămâne șoferilor după ce se va introduce banda bus pe Moților. AMR: o lună
Proiectul numit inițial “PUZ Mărginașă”, cel care include modernizarea transportului din zona Platinia, se apropie de finalizare. În ultima perioadă s-au asfaltat mai multe artere, iar promisiunea reprezentanților Primăriei este că partea carosabilă va fi terminată până în septembrie.
Nu asta este însă problema, ci felul în care ar urma să se marcheze străzile. Persistă dilema privind introducerea benzilor dedicate pentru transportul public pe ambele sensuri de pe strada Moților. Cel puțin aici lucrurile sunt clare, nu se renunță la idee.
“Nu este luată decizia finală, obiectivul este de a avea culoar dedicat pentru transportul public. Decizia din comisia de circulație nu a fost formalizată, se așteaptă finalizarea străzii, dar, repet, ne dorim o linie dedicată pe axa Florești – Cluj – Mărăști de transport în comun”, a spus astăzi Emil Boc.
Ca să înțelegeți, dacă se introduce bandă dedicată dublu sens, traficul general de pe Moților ar urma să se desfășoare pe câte o bandă, nu pe două, ca astăzi. În raportul său de activitate din 2021, Emil Boc vorbea chiar despre sens unic pe Moților (dar „pe segmentul Clinicilor – George Coșbuc, circulația se va desfășura în ambele sensuri”). Astfel, traficul general urma să primească două benzi, dar numai dinspre centru spre Mănăștur. În această gândire, pe sens opus, șoferii erau dirijați spre Clinicilor sau Cardinal Iuliu Hossu.
Pe de altă parte, specialiștii de la Universitatea Tehnică au elaborat un plan care propunea bandă dedicată numai pe direcția Mănăștur – centru, nu și invers, dar asta nu se suprapune cu viziunea Primăriei.
Acum un an, am mai scris despre asta. Atunci lucrurile erau mai clare, între timp s-au mai tulburat.