Care este stadiul lucrărilor astăzi pe Magistrala 300 Cluj-Napoca – Oradea – frontieră Ungaria

Autor  Tudor Știrbu   în       6 luni în urmã     1205 Vizualizări.  

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a publicat pe site-ul propriu Stadiul proiectelor de reabilitare și modernizare infrastructură feroviară, finanțate din fonduri externe nerambursabile. Proiecte aflate în execuție în luna aprilie 2024.

Cele 4 loturi de pe Magistrala 300. Stadiul fizic al lucrărilor

Printre șantierele de cale ferată la care se lucrează în țară se află și cele patru loturi de pe Magistrala 300 Cluj-Napoca – Oradea – vamă Ungaria (166 kilometri). Media9 vă prezintă stadiul lucrărilor pe aceste patru loturi, dar și date tehnice pentru fiecare lot în parte. Pe baza acestor date, site-ul nostru a realizat o comparație cu cele aferente lunii martie și am calculat diferența în ceea ce privește stadiul fizic al lucrărilor.

Media9 a scris AICI despre stadiul lucrărilor pe Magistrala 300 în luna martie 2024.

Trist este că pentru primele 3 loturi, nu există niciun avans, iar pentru cel de-al 4-lea lot (Aleșd – frontieră Ungaria), avansul față de luna precedentă este insignifiant: 1,00%.

Lotul 1 Cluj-Napoca – Aghireș

  • Lungime: 30,41 kilometri;
  • Constructor: Asocierea Railworks formată din Alstom Transpor (lider) și Arcada Company S.A.;
  • Stadiul fizic execuție: 1,78%;
  • Data începerii: 30.01.2023;
  • Data finalizării: august 2026;
  • Valoare lucrări: 1,611 miliarde lei (fără TVA);
  • Lucrări în derulare.
  • Avans față de luna martie 2024: 0,00%.

Lotul 2 Aghireș – Poieni

  • Lungime: 36,530 kilometri;
  • Constructor: Asocierea Railworks formată din Alstom Transpor (lider) și Arcada Company S.A.;
  • Stadiul fizic execuție: 2,87 %;
  • Data începerii: 25.01.2023;
  • Data finalizării: august 2026;
  • Valoare lucrări: 1,535 miliarde lei (fără TVA);
  • Lucrări în derulare.
  • Avans față de luna martie 2024: 0,00%.

Lotul 3 Poieni – Aleșd

  • Lungime: 52,74 kilometri;
  • Constructor: Asocierea FCC Construccion – Gulermak;
  • Stadiul fizic execuție: 0,00 %;
  • Data începerii: 16.01.2023;
  • Data finalizării: august 2026;
  • Valoare lucrări: 2,117 miliarde lei (fără TVA);
  • În 12.04.2024 a început execuția lucrărilor.
  • Avans față de luna martie 2024: 0,00%.

Lotul 4 Aleșd – frontieră Ungaria

  • Lungime: 46,744 kilometri;
  • Constructor: Asocierea Webuild SPA Impresa Pizzarotti & C SPA – Salcef SPA;
  • Stadiul fizic execuție: 1,00 %;
  • Data începerii: 23.01.2023;
  • Data finalizării: august 2026;
  • Valoare lucrări: 2,416 miliarde lei (fără TVA);
  • Derulare activități de proiectare.
  • Avans față de luna martie 2024: 1,00%.

Obiectivul de investiții:

Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km)”. 

Obiectivul este finanțat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR).

7,679

miliarde de lei (fără TVA) este valoarea investiției pentru reabilitarea și modernizarea Magistralei 300.

160

de kilometri/oră va fi viteza maximă pe care o vor dezvolta trenurile după modernizarea infrastructurii de pe Magistrala 300.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.