Stadiul fizic de execuție astăzi. Cum merg lucrările pe Magistrala 300 Cluj – Oradea – frontieră Ungaria
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a publicat pe site-ul propriu Stadiul proiectelor de reabilitare sau modernizare infrastructură feroviară, finanțate din fonduri externe nerambursabile. Proiecte aflate în execuție în luna trecută.
Printre șantierele de cale ferată la care se lucrează în țară se află și cele patru loturi de pe Magistrala 300 Cluj-Napoca – Oradea – vamă Ungaria (166 kilometri). Media9 vă prezintă stadiul lucrărilor pe aceste patru loturi, dar și date tehnice pentru fiecare lot în parte.
Lotul 1 Cluj-Napoca – Aghireș
- Lungime: 30,41 kilometri;
- Constructor: Asocierea Railworks formată din Alstom Transpor (lider) și Arcada Company S.A.;
- Stadiul fizic execuție: 1,78%;
- Data începerii: 30.01.2023;
- Data finalizării: august 2026;
- Valoare lucrări: 1,611 miliarde lei (fără TVA);
- În 27.01.2024 a fost avizat Proiectul Tehnic. Urmează derularea lucrărilor.
Lotul 2 Aghireș – Poieni
- Lungime: 36,530 kilometri;
- Constructor: Asocierea Railworks formată din Alstom Transpor (lider) și Arcada Company S.A.;
- Stadiul fizic execuție: 2,87 %;
- Data începerii: 25.01.2023;
- Data finalizării: august 2026;
- Valoare lucrări: 1,535 miliarde lei (fără TVA);
- Lucrări în derulare.
Lotul 3 Poieni – Aleșd
- Lungime: 52,74 kilometri;
- Constructor: Asocierea FCC Construccion – Gulermak;
- Stadiul fizic execuție: 0,00 %;
- Data începerii: 16.01.2023;
- Data finalizării: august 2026;
- Valoare lucrări: 2,117 miliarde lei (fără TVA);
- A fost obținută autorizația de construire – etapa 1 în februarie 2024.
Lotul 4 Aleșd – frontieră Ungaria
- Lungime: 46,744 kilometri;
- Constructor: Asocierea Webuild SPA Impresa Pizzarotti & C SPA – Salcef SPA;
- Stadiul fizic execuție: 0,00 %;
- Data începerii: 23.01.2023;
- Data finalizării: august 2026;
- Valoare lucrări: 2,416 miliarde lei (fără TVA);
- Derulare activități de proiectare.
Obiectivul de investiții:
„Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km)”.
Obiectivul este finanțat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR).
7,679
miliarde de lei (fără TVA) este valoarea investiției pentru reabilitarea și modernizarea Magistralei 300.
160
de kilometri/oră va fi viteza maximă pe care o vor dezvolta trenurile după modernizarea infrastructurii de pe Magistrala 300.