AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Unul dintre cele mai lungi viaducte din Europa se construiește pe A3. Lucrările prind din ce în mai mult contur. Stadiul de execuție

Autor  admin   în       1 orã în urmã  

Unul dintre cele mai lungi viaducte din Europa se construieşte pe Autostrada Transilvania aproape de Oradea și prinde din ce în ce mai mult contur. 

Viaductul face parte din secțiunea de autostradă Suplacu de Barcău – Chiribiș (județul Bihor), la care se lucrează în ritm alert, după o pauză de 12 ani. Astfel, conducătorii auto vor putea străbate, în mare viteză, un lac de acumulare din zonă.

VIDEO: Marin Marian 

Viaductul, început încă din 2008 de către americanii de la Bechtel, are o lungime de 1,8 kilometri şi şerpuieşte pe suprafaţa lacului de acumulare de lângă Suplacu de Barcău. Este gata în proporție de 85%, spune reprezentantul antreprenorului Construcții Erbașu.

„S-a aplicat vopseaua anticorozivă pe calea unu, iar acuma se efectuează ultimele teste, ultimele pregătiri, în vederea așternerii primului strat de asfalt”, a declarat, pentru stirileprotv.ro, Gheorghe Mârza, managerul adjunct de proiect.

Potrivit constructorului, cele mai grele lucrări de pe tronson sunt în zona câmpului petrolier de la Suplacu de Barcău, unde trebuie mutate rețelele de țiței și gaze și efectuate lucrări de terasamente.

Secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș (26,35 kilometri)

  • Antreprenor: Construcții Erbașu SA;
  • Durată contract: 24 de luni (6 luni proiectare, 18 luni execuție);
  • Valoare contract: 884,123 milioane de lei, fără TVA;
  • Dată de începere proiectare: 15.03.2024;
  • Dată începere lucrări: 20.01.2025;
  • Sursă de finanțare: Programul Transport (PT).

AUTOSTRADA TRANSILVANIA. S-a trecut la o nouă etapă pe această secțiune: montarea grinzilor. Se lucrează și noaptea. FOTO & VIDEO

Pe de altă parte, asocierea formată din Precon Transilvania și Citadina 98 Galați lucrează la tronsonul învecinat, Chiribiş – Biharia (28,5 kilometri) care va include, în total, 18 poduri şi pasaje.

Media9 v-a oferit ultimele informații despre stadiul lucrărilor de pe acest lot. Articolul poate fi citit mai jos:

AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Imagini noi de pe șantierul Chiribiș – Biharia. Finalizarea acestui lot va permite circulația pe A3, fără întrerupere, de la Nușfalău la Borș. VIDEO

Finalizarea celor două secțiuni de pe A3 (Suplacu de Barcău – Chiribiș și Chiribiș – Biharia) va permite circulaţia pe şosea de mare viteză din judeţul Sălaj, de la Nuşfalău, până la graniţa cu Ungaria, în judeţul Bihor.

„Avem, în sfârșit, luminița de la capătul tunelului, aproape. Sperăm, atunci, în maximum – maximorum doi ani, din acest moment, să circulăm pe autostrada A3 complet, cap-coadă, de la Târgu-Mureș la Oradea cu o singură excepție: cei 40 de kilometri din zona Zalăului (Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, care include și Tunelul Meseș – n.r.), a declarat, potrivit sursei citate, Ionuț Ciurea, directorul executiv al Asociației Pro Infrastructură, cea mai importantă organizație non-guvernamentală care monitorizează lucrările de infrastructură rutieră din țară.

Potrivit 130km.ro, Secțiunea 3C Suplacu de Barcău – Borș se prezintă astfel:

3C2 Chiribiș – Biharia (28,55 km). Contract semnat în iunie 2020, dar reziliat în mai 2022. Constructor nou desemnat în iunie 2023: asocierea Precon Transilvania SRL – Citadina 98 SA, termen de proiectare: 6 luni, termen de execuție: 18 luni. Contract semnat în martie 2024. Termen de deschidere: 2027

Datele din CESTRIN se prezintă astfel: 3C1 Suplacu de Barcău – Chiribiș – stadiul actual fizic contract 34,05%;  stadiul lucrărilor deja executate – 37%; obiectiv – 58,45 %; stadiul actual financiar – 16,37 %, iar pe 3C2 Chiribiș – Biharia, stadiul actual fizic 0,5%; stadiu actual financiar – 0%.

Pe de altă parte, autorităţile au anunţat apariţia unui nou drum express, de 11 kilometri, pentru care a fost deja semnat contractul de construcţie. Someş Expres va lega Satu Mare de graniţa cu Ungaria, unde se va racorda cu drumul expres din ţara vecină.

Te-ar putea interesa și acest articol:

AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Cum arată lucrările pe lotul Zimbor – Poarta Sălajului (12,24 km). Stadiul fizic se apropie de 90%. Un deal a fost „retezat”. FOTO & VIDEO

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.