AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Reușesc constructorii o surpriză? 8 luni înainte de termenul contractual pe lotul Câmpia Turzii – Chețani
Strabag și Geiger, constructorii de pe lotul de 15,7 kilometri Câmpia Turzii – Chețani de pe Autostrada Transilvania, ar putea deschide în premieră secțiunea de autostradă cu 8 luni înaintea
de termenul contractual și astfel să putem circula neîntrerupt pe autostradă pe mai bine de 100 de kilometri.
Aceasta este părerea reprezentanților Asociației Pro Infrastructură.
Este vorba despre lotul din Autostrada A3 care lipsește pentru a putea circula pe autostradă direct de la Târgu Mureș
– Cluj-Napoca – Nădășelu. Hartă interactivă: .
Termenul din contract: august 2024
„Contractul a fost semnat în 26.10.2022, iar ordinul de începere a fost emis în 21.11.2022, termenul de finalizare fiind august 2024. Rezilierea cu antreprenorul precedent, Straco, s-a făcut la un progres fizic de aproape 38%. Chiar cu unele lucrări refăcute, restul rămas de executat pentru o inaugurare (stadiu ~95%) în decembrie 2023 ar fi de aproximativ 60%, deci o medie lunară de 6,5-7%. Foarte dificil, dar nu imposibil.
Ar fi o premieră ca un tronson de autostradă să fie deschis cu 8 luni înainte de termenul contractual, dar cei doi constructori, Strabag și Geiger, au puterea tehnică, financiară și de management ca să producă surpriza. Este nevoie și de vreme bună, mai ales pe final de an, dar în primul rând de o mobilizare exemplară a antreprenorilor și a subcontractorilor acestora. Sperăm să reușească”, au transmis reprezentanții API.
Cifrele de acum: Autostrada Transilvania A3 Chețani – Câmpia Turzii
Lungime: 15,7 kilometri
Constructor nou: Strabag – Geiger (valoare lucrări de 420 milioane de lei)
Constructor vechi: (2016-2021): S.C. STRACO GRUP S.R.L. – S.C. SPECIALIST CONSULTING S.R.L. – S.C. TOTAL ROAD S.R.L (valoare 280 mil lei)
Termen de finalizare: 21 luni (3 luni proiectare + 18 luni execuție)
Finalizare posibilă: Q2 2024.
Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 de kilometri. În prezent, pe A3 sunt realizate doar câteva loturi.
Asociația Pro Infrastructură (API) este cea mai importantă organizație nonprofit din România care monitorizează proiectele majore de infrastructură de transport (infrastructură rutieră, feroviară, metrou și aviație).
Sursa foto: API