Autor admin
în Stiri
1 year în urmã
6963 Vizualizări.
Reprezentanții Asociației Pro Infrastructura (API) sunt de părere că inaugurarea lotului Nușfalău – Suplacu de Barcău de pe Autostrada Transilvania va avea loc peste câteva zile: mai exact, pe 22 septembrie.
Odată cu această inaugurare, România va atinge borna de 1.000 kilometri aflați în exploatare: 968,31 kilometri de autostradă la care se adaugă 39,85 kilometri de drum expres.
Cu toate acestea, pe acest lot nu se va putea circula în regim de autostradă. Lucrările la secțiunile învecinate – spre Cluj și spre Vama Bihor – nu sunt finalizate.
13,55
kilometri este lungimea lotului Nușfalău – Suplacu de Barcău
Reprezentanții API au realizat, duminică, o scurtă analiză a lucrărilor pe acest lot, amintind că termenul a fost depășit cu 6 luni față de data din contract. API mai susține că România are nevoie de 3.000 de kilometri de
autostradă și drumuri expres pentru o „țară cu o rețea rutieră modernă”.
Lotul Nușfalău – Suplacu de Barcău, de pe Autostrada Transilvania A3, este finalizat. Foto: API/Marin Marian
Analiza Asociației Pro Infrastructură
„Luăm țipla de pe muzeul A3 Nușfalău-Suplacu de Barcău și atingem borna 1.000. Când? Din informațiile noastre pe 22 septembrie, dar data poate fi mutată.
Constructorul bibilește ultimele detalii, iar descărcarea provizorie dinspre Suplacu de Barcău este și ea gata, așa cum se vede din cadrele aeriene surprinse AICIde Marinul.
Harta interactivă poate fi consultată dacă intri pe acest link.
Termenul de finalizare, februarie 2023, a fost depășit. Antreprenorul general, Nurol, nu s-a mișcat rău la acest prim contract pe care l-a câștigat în România, dar nici nu a reușit o performanță notabilă.
Mai mult, așa cum v-am spus de nenumărate ori, am fi putut circula pe cei 13,55 kilometri dintre Nușfalău și Porț încă din luna iulie, dar oficialii CNAIR au tergiversat nepermis de mult rezolvarea birocrației aferente descărcării provizorii.
Una peste alta, odată cu această inaugurare, atingem borna de 1.000 kilometri aflați în exploatare. Contorizăm 968,31 kilometri de autostradă la care se adaugă cei 39,85 km de drum expres veritabil de pe DEx12 Slatina-Balș.
1.008,16 kilometri de drumuri de viteză și… siguranță. Aproximativ o treime din cei 3.000 kilometri cât ar trebui să
avem în țară pentru o rețea rutieră modernă”, au transmis, duminică, reprezentanții Asociației Pro Infrastructura.
348
de milioane de lei este valoarea contractului pentru acest lot.
Contractul pentru lotul Nușfalău-Suplacu de Barcău (13,55 km.) a fost semnat cu Nurol în septembrie 2020 pentru 384 milioane de lei, o durată de proiectare de 6 luni și 18 pentru execuție. Lotul include 13 pasaje și poduri, nodul rutier de la Nușfalău și o parcare de scurtă durată.
Lotul Nurol începe din DN 1 H lângă Nușfalău și se termină tot într-un drum național, provizoriu 19 B la Marca, lângă viaductul Bechtel de la Suplacu de Barcău (jud. Bihor).
Spre Cluj-Napoca, Lotul Nurol se continuă cu lotul Nușfalău – Poarta Sălajului (cu tunelul Meseș), care are licitația suspendată. Spre vama Borș 2, lotul cu viaductul de la Suplacu de Barcău este în analiză de oferte.
În 2024 ar putea să fie deschis și lotul Zimbor – Poarta Sălajului, lotul UMB de 12 kilometri fiind acum de peste 30 % execuție.
Poate ești interesat și de acest articol, în care îți spunem cum arătau lucrările pe acest lot în urmă cu 9 luni:
Asociația Pro Infrastructură (API) este cea mai importantă organizație nonprofit din România care monitorizează proiectele majore de infrastructură de transport (infrastructură rutieră, feroviară, metrou și aviație).
Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.