Autostrada Transilvania, întârzieri de 17 luni pe un lot de drum. API: „Este bătaia de joc a unui antreprenor”

Asociația Pro Infrastructură (API) atrage din nou atenția asupra faptului că Autostrada Transilvania are în continuare întârzieri pe lotul A3 Chiribiș – Biharia din cauza câștigătorului licitației, compania Trameco (grupul Selina). Reprezentanții API au postat un text pe contul lor de Facebook în care prezintă situația de acum. Ba indică și vinovații.
„17 luni pierdute pe A3 Biharia-Chiribiș, mai pierdem? Poza de mai jos NU este trucată. Așa arată capătul de vest al tronsonului care de aproape un an și jumătate este bătaia de joc a unui constructor, grupul Selina-Trameco, prin complicitatea oficialilor CNAIR. Hartă interactivă: AICI.
În 22.06.2021 ceream tranșarea de urgență a situației contractuale și vă arătam pretențiile absurde ale antreprenorului (link: AICI), dar ne-am lămurit că nu este altă soluție decât rezilierea pe care am solicitat-o în 15.10.2021 (detalii: AICI) și în 10.02.2022 (AICI).

Ultima scuză penibilă a departamentului juridic CNAIR? „Așteptăm 11 mai ca să expire scrisoarea de garanție de bună execuție făcută de Trameco la City Insurance”. De parcă ar mai avea nevoie de motive suplimentare să rezilieze când constructorul a depășit grav nu doar termenele și condițiile contractuale, ci forțează limitele legii achizițiilor publice și pe cele ale bunului simț.
Colac peste pupăză, CNAIR a reziliat ILEGAL în trecut alte contracte cu antreprenori care nu aveau lobby așa puternic. De exemplu, pe A1 Lugoj-Deva lot 2, Curtea Internațională de Arbitraj de la Paris a decis că România e bună de plată: despăgubiri de 230 milioane lei, așa cum v-am spus cu nume și lux de amănunte în 09.02.2022.
Aici oficialii CNAIR au toate prerogativele tehnice și juridice să rupă contractul dar refuză inexplicabil, inventând motive în plus pentru acoperirea cu hârtii și evitarea asumării răspunderii, chiar dacă în trecut au făcut fix invers: au aruncat la gunoi contracte perfect valabile.
Dublă măsură? Grupuri de interese? Incompetență, fugă de responsabilitate și mult tupeu? Bineînțeles! Pentru toate plătim noi, cetățenii fără girofar, cu banii din taxe, timpul și nervii de la volan și, cel mai grav, chiar cu viața.
Cerem, încă o dată, REZILIEREA de urgență a contractului pe #AutostradaTransilvania Chiribiș-Biharia și acordarea de certificat negativ antreprenorului!”.
Societatea Trameco, cea care n-a finalizat lucrările pe tronsonul Chiribiș – Biharia, este controlată de omul de afaceri bihorean Beniamin Rus și a câștigat licitația pentru proiectarea și execuția lotului Chețani – Câmpia Turzii din A3. Deputatul USR de Cluj Viorel Băltărețu a transmis că va monitoriza foarte strict evoluția proiectului și va anunța orice derapaj sau întârzieri în execuția lucrărilor.
Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură via Facebook