AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Încă o amânare pentru desemnarea constructorului la cel mai scump contract de infrastructură rutieră din România

Autor  admin   în       6 luni în urmã     861 Vizualizări.  

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a amânat cu o lună, până pe 31 mai, termenul estimat pentru desemnarea constructorului la contractul pentru secțiunea Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău de pe Autostrada Transilvania.

Secțiunea de 41 de kilometri, care include și tunelul Meseș, este cel mai costisitor proiect de infrastructură rutieră din țară; este vorba despre un contract de 8,8 miliarde de lei.

Pe 30 aprilie, era data la care CNAIR ar fi trebuit să desemneze câștigătorul pentru secțiunea de 41 kilometri Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău.

Amânarea este justificată pentru că pe 10 mai este termen (primul termen) la Curtea de Apel București pentru contestația WeBuild împotriva Makyol, arată economedia.ro. CNSC le-a dat dreptate turcilor de la Makyol și a dispus remedierea.

Citește și: AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Cel mai dificil lot de pe A3 va fi disputat în instanță

78

de luni, adică șase ani și jumătate, reprezintă durata de proiectare și execuție prevăzută pentru lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău; 18 luni perioada de proiectare, 60 de luni perioada de execuție a lucrărilor.

Comparativ, lotul 2 de pe Autostrada A 1 Sibiu-Pitești, cel mai greu contract semnat până acum are o durată de 68 de luni, din care 18 luni de proiectare și 50 de luni de execuție.

Noul termen pe care CNAIR l-a transmis SEAP este 31 mai 2024, când este posibil să fie desemnat constructorul pe acest dificil lot.

41

de kilometri este lungimea totală a lotului Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău.

Pe lângă tunelul de aproape 3 kilometri lungime de la Meseș, pe traseu sunt prevăzute 65 de poduri și viaducte.

Este singurul lot necontractat de pe A3, alături de viaductele Topa Mică și Nădășelu.

DECLARAȚIE

„În perioada următoare, probabil vom semna cel mai mare contract din istoria Ministerului Transporturilor, undeva la 7,5 miliarde de lei (fără TVA – n.r.). E vorba de Poarta Sălajului – Nușfalău, pe Autostrada Transilvaniei, istoric, cel mai mare contract pe care îl vom semna, care va avea nevoie de resurse umane și resurse materiale. De asemenea, contractelele pentru capetele montane din A 8 vor avea contractele semnate în perioada următoare”.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, 20 martie 2024

Cinci dintre cei 7 ofertanți (lideri de asociere) sunt turci

1. Ofertant unic: IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş.;

2. Ofertant unic: WEBUILD SPA – MILANO;

3. Ofertant unic: MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI;

4. Asociere: SC SA & PE CONSTRUCT SRL (Lider), Euro-Asfalt, SPEDITION UMB, TEHNOSTRADE S.R.L.;

5. Asociere: MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S. (Leader), OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S.;

6. Asociere: Tekfen Insaat ve Tesisat A.S. (Tekfen Construction & Installation Co., Inc.) (Leader),DOGUS INSAAT VE TICARET A.S.;

7. Asociere: Nurol Insaat ve Ticaret A.S. (Leader), DUYGU TAAHHÜT VE İNŞAAT A.Ş.

Foto main: ilustrație tunel rutier

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.