AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Guvernul trece la exproprieri pentru realizarea unui nod rutier. Termen pentru desemnarea constructorului

Autor  admin   în       2 luni în urmã     971 Vizualizări.  

Ministerul Transporturilor a prezentat proiectul prin care guvernul va expropria peste 200 de imobile pentru construirea nodului rutier de la Românași, județul Sălaj, de pe Autostrada Transilvania. Nodul rutier Românași va asigura descărcarea traficului rutier de pe subsecțiunea Zimbor – Poarta Sălajului a Autostrăzii Transilvania (A3) până la finalizarea subsecțiunii Poarta Sălajului – Zalău.

215

imobile vor fi expropriate pentru construirea nodului rutier de la Românași.

Potrivit proiectului de act normativ, vor fi expropriate 215 imobile, iar valoarea despăgubirilor este de aproape un milion de lei, conform economedia.ro. Pentru construirea nodului rutier de la Românași, în iunie, CNAIR a primit trei oferte, inclusiv de la UMB care lucrează pe sectorul Zimbor – Poarta Sălajului, iar termenul estimat pentru desemnarea câștigătorului este 28 august, evaluarea tehnică fiind finalizată pe 8 august.

„Au fost depuse astăzi trei oferte pentru construcția Nodului Rutier Românași amplasat pe sectorul Poarta Sălajului – Nușfalău al Autostrăzii Transilvania (A3)”, a anunțat, în luna iunie, pe pagina proprie de Facebook, Cristian Pistol, directorul general al CNAIR.

Cele trei oferte provin de la:

  • Asocierea SC DRUM INSERV SRL – INFRA EXPERT AD (România / Bulgaria);
  • Asocierea SC GP SAGEATA PROD SRL – S.C SYLC CON TRANS SRL (România);
  • Asocierea S.C. SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. (România).

Contractul prevede proiectarea și execuția acestui nod rutier în termen de 10 luni (trei luni proiectare și șapte luni execuție) la o valoare de maximum 71,37 de milioane de lei (fără TVA). Finanțarea este asigurată prin PNRR.

Ce prevede proiectul Guvernului de realizare a nodului rutier de la Românași

„Nodul rutier Românași va asigura legătura între Autostrada A3, sectorul Zimbor – Poarta Sălajului și comuna Românași prin intermediul rețelei naționale de drumuri – DN 1F și a celei locale de drumuri județene – DJ 108A, în funcție de etapa de amenajare.

Indicatorii tehnico – economici ai obiectivului de investiţie ‘Realizarea de noi noduri rutiere pe Autostrăzi – Nod rutier Românași (A3 – km 26), Sectorul Poarta Sălajului – Nușfalău‘ au fost aprobați prin Ordinul ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 237/01.02.2024.

Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții mai sus mentionat, este necesară ocuparea definitivă a unei suprafețe de teren de 392.805 mp, cu sau fără investiții, aferentă unui număr de 215 imobile, domeniul privat și public, situate pe raza localității Românași din județul Sălaj, după cum urmează:

1. Suprafața de teren de 283.172 mp, aferentă unui număr de 191 imobile proprietate privată;
2. Suprafața de teren de 95.486 mp, aferentă unui număr de 6 imobile proprietate publică a statului;
3. Suprafața de teren de 14.147 mp, aferentă unui număr de 18 imobile proprietate publică a UAT-ului”, se arată în proiectul HG.

Amenajarea nodului rutier de la Românași va asigura accesul comunităților locale învecinate la Autostrada A3, dată fiind proximitatea față de această comună. Conexiunea dintre Autostrada A 3 și DN 1 F, respectiv DJ 108 A, va avea un impact pozitiv asupra traficului.

DECLARAȚIE

„Acest nod va asigura conexiunea cu DN 1F, precum și cu Drumul Expres Românași – Jibou, drum ce va fi executat de CJ Sălaj în parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Construcția nodului rutier de la Românași va fi finalizată până la încheierea investiției pentru tronsonul Zimbor – Poarta Sălajului, al Autostrăzii Transilvania, preconizată de către constructor pentru sfârșitul anului 2024”.

Dinu Iancu – Sălăjanu, președintele CJ Sălaj, decembrie 2023

A3 Zimbor – Poarta Sălajului, termen de finalizare prelungit până în iunie 2026

Noul termen de finalizare a acestui lot din Autostrada Transilvania este vara anului 2026, conform celor mai recente date de pe harta interactivă a CESTRIN. Anterior acestei prelungiri, lucrările ar fi trebuit finalizate anul viitor.

Ce se întâmplă cu lotul de 41 de kilometri care include și tunelul Meseș

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat recent că a prelungit până la sfârșitul acestei luni (28 august) termenul pentru evaluarea ofertelor pe lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău (41 km) de pe Autostrada Transilvania (A3).

8,8

miliarde de lei este valoarea maximă preconizată pentru construcția lotului Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău de 41 de kilometri.

Contractul pentru lotul cu tunelul Meseș are o valoare maximă de 8,8 miliarde lei, cel mai mare proiect lansat în licitație până acum.

78

de luni, adică șase ani și jumătate, este durata de proiectare și execuție prevăzută pentru lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău; 18 luni perioada de proiectare, 60 de luni perioada de execuție a lucrărilor.

„Pentru cei 41 de kilometri de pe Autostrada Transilvania, CNAIR a prevăzut o durată de proiectare și execuție de 78 de luni, adică șase ani și jumătate. Spre comparație, Lotul 2 de pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești, cel mai greu contract semnat, are o durată de 68 de luni, 18 proiectare și 50 execuție. Contractul prevede inclusiv construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km) și a Tunelului Meseș (în lungime de 2,89 km). Valoare estimată este de 7,48 miliarde lei fără TVA, iar finanțare va fi asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile”, a transmis, în 2023, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.