AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Epopeea lotului de 28 de kilometri de pe A3, început în urmă cu 20 de ani, continuă în instanță

Autor  admin   în       1 year în urmã     3494 Vizualizări.  

Magistrații Curții de Apel București vor judeca, pe 20 septembrie, contestația constructorului austriac STRABAG la contractul câștigat de societatea orădeană PRECON pentru execuția lotului Chiribiș – Biharia de pe Autostrada Transilvania, conform portalului CAB.

Dosarul va ajunge pe 20 septembrie în Camera de Consiliu 1 Recurs Achiziții Publice, iar pe 18 octombrie la Completul  1 Recurs Achiziţii Publice (foto jos).

Cu toate acestea, potrivit economedia.ro, este foarte probabil ca CNAIR și Precon să semneze contractul pentru lotul de 28,55 de kilometri Chiribiș – Biharia înainte ca judecătorii Curții de Apel București să formuleze o decizie, având la bază soluția Consiliului Național de Soluționare a Constestațiilor (CNSC) din 8 august care a respins contestațiile ERBAȘU și STRABAG.

Dintre cei doi constructori, doar STRABAG a atacat decizia nefavorabilă de la CNSC. Compania austriacă a atacat în instanță soluția CNSC, cu toate că, pe 10 august, ministrul Sorin Grindeanu, aflat în inspecție pe șantierele de pe Autostrada Transilvania, făcea un apel nuanțat către constructori să nu meargă mai departe cu contestațiile.

DECLARAȚIE

„Într-un final, cred că s-a finalizat și acea poveste cu Chiribiș – Biharia, care ieri cred că avea termen de depunere contestații (în instanță – n.r.). Informațiile pe care le avem până acum este că nu s-au depus contestații, ceea ce înseamnă că în perioada următoare vom solicita documentele și vom semna contractul pe Chiribiș – Biharia, ceea ce e un lucru foarte bun. E o companie românească”.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, aflat în vizită pe șantierele de pe Autostrada Transilvania. 

Cu toate stăruințele șefului de la Transporturi, constructorul austriac STRABAG a depus contestație și a făcut-o chiar în ultima zi a termenului de depunere.

Aici este articolul: Un nou blocaj pentru Autostrada Transilvania. Contestație depusă în ultima zi legală pentru lotul Chiribiș-Biharia, care se „construiește” de 20 de ani

Câștigătorul licitației, o asociere de firme românești

CNAIR a desemnat pe 8 iunie 2023 asocierea PRECON – CITADINA câștigătoare a licitației pentru finalizarea lucrărilor pe lotul Chiribiș – Biharia al Autostrăzii A3 Transilvania.

28,55

de kilometri este lungimea totală a lotului Chiribiş – Biharia.

Câştigătorul licitaţiei pentru construcţia subsecţiunii Chiribiş – Biharia a Autostrăzii Transilvania este o asociere de constructori români, care, potrivit contractului, în 24 de luni va trebui să construiască cei 28,55 de kilometri, anunța pe 8 iunie 2023 ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.

785,21

de milioane de lei (fără TVA) este valoarea contractului.

„A fost desemnat câştigătorul licitaţiei pentru construcţia subsecţiunii Chiribiş – Biharia a Autostrăzii Transilvania! După semnarea contractului, asocierea de constructori români va avea la dispoziţie 785,21 milioane de lei (fără TVA) şi 24 de luni (6 luni proiectare şi 18 luni execuţie lucrări) pentru construcţia celor 28,55 km. ai acestui proiect”, a transmis pe 8 iunie Sorin Grindeanu.

Licitația pentru lotul Chiribiș – Biharia cu o lungime de 28,55 de kilometri a fost lansată în august 2022, după ce în luna mai a aceluiași an, CNAIR reziliase contractul cu Selina.

După rezilierea contractului, Selina a primit certificat negativ și a atacat decizia în instanță. În realitate, Precon ar fi controlată chiar de Beniamin Rus, patronul Selina, potrivit presei din Bihor.

Cele cinci oferte depuse în martie 2023:

  • CONSTRUCȚII ERBAȘU SA;
  • Asocierea DUNA GROUP INTERNAȚIONAL KFT – SC ING SERVICE SRL – SC DUNA CONSTRUCȚII RO SRL (Ungaria);
  • MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET AS;
  • Asocierea PRECON TRANSILVANIA SRL – CITADINA 98 SA;
  • Asocierea SC STRABAG SRL – ANTREPRIZA DE REPARAȚII ȘI LUCRĂRI ARL CLUJ SA.

Dintre cele cinci oferte, CNAIR a ales-o pe cea a PRECON – CITADINA 98, care ulterior a fost contestată, după cum scriam mai sus, de companiile STRABAG și ERBAȘU.

de 20

de ani se lucrează pe această porțiune din Autostrada Transilvania.

Secțiunea de autostradă Chiribiș-Biharia a devenit o adevărată epopee, care are aproape 20 de ani. Secțiunea, lăsată nefinalizată de compania americană Bechtel, a ajuns în mâna altor constructori de-a lungul anilor, însă CNAIR a reziliat contractele, apoi a anulat două licitații.

Grupul Selina-Trameco, condus de omul de afaceri bihorean Beniamin Rus, care a lucrat ultima oară pe acest tronson de autostradă, a avut întârzieri uriașe în execuția lucrărilor, iar CNAIR a reziliat contractul.

Foto: CNAIR

Secțiunea Chiribiș – Biharia se continuă la vest spre vama Borș 2 cu o porțiune de drum de 5 kilometri Biharia – Borș  (deschisă în 2020), iar spre Cluj cu lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș, în lungime de 26  de kilometri.

Pe traseul Autostrăzii Transilvania, de la Cluj-Napoca la vama Borș II, CNAIR nu are contracte semnate pe lotul de 41 kilometri între Poarta Sălajului și Nușfalău (ce include Tunelul Meseș cu o lungime de 2,8 kilometri) și pe lotul Chiribiș – Biharia (28 kilometri), contract câștigat de Precon, dar contestat în instanță.

Pentru lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș, CNAIR a anunțat recent câștigătorul, după cum a scris Media9 (articolul este mai jos): este vorba de compania românească CONSTRUCȚII ERBAȘU. Aici termenul de depunere a contestațiilor este încă deschis.

AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Lotul „chinuit” care va lega Clujul de Europa are constructor. Lucrările au început în urmă cu aproape 20 de ani

 

 

 

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.