AUTOSTRADA TRANSILVANIA. CNAIR a prelungit termenul de evaluare a ofertelor pentru lotul de 8,8 miliarde de lei, cel mai scump din România

Autor  admin   în       8 luni în urmã     20113 Vizualizări.  

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a prelungit până în 29 martie 2024 termenul pentru evaluarea ofertelor pe lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău (41 km) de pe Autostrada Transilvania (A3).

Contractul pentru lotul cu tunelul Meseș are o valoare maximă de 8,8 miliarde lei, cel mai mare proiect lansat în licitație până acum. Potrivit economedia.ro, este o nouă prelungire, de această dată motivată și prin contestația Makyol (Turcia) depusă la CNSC la începutul lunii februarie. Contestația a ajuns în etapa „concluziilor scrise”, prin urmare se așteaptă decizia cât de curând (posibil în câteva zile).

Pe 23 ianuarie 2024, CNAIR a finalizat evaluarea ofertelor tehnice și a stabilit pentru asta termenul de 29  februarie, termen prelungit recent cu încă o lună.

78

de luni, adică șase ani și jumătate, este durata de proiectare și execuție prevăzută pentru lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău; 18 luni perioada de proiectare, 60 de luni perioada de execuție a lucrărilor

„Pentru cei 41 de kilometri de pe Autostrada Transilvania, CNAIR a prevăzut o durată de proiectare și execuție de 78 de luni, adică șase ani și jumătate. Spre comparație, Lotul 2 de pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești, cel mai greu contract semnat, are o durată de 68 de luni, 18 proiectare și 50 execuție. Contractul prevede inclusiv construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km) și a Tunelului Meseș (în lungime de 2,89 km). Valoare estimată este de 7,48 miliarde lei fără TVA, iar finanțare va fi asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile”, a transmis în 2023 directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.

 8.847.104.999

de lei, fără TVA, este valoarea maximă a contractului care include și construcția unui tunel rutier la profil de autostradă pe sub Meseș pe două sensuri

Licitația pentru lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău cu tunel de 2,7 kilometri la Meseș a fost lansată în urmă cu un an, pe 10 februarie 2023, iar în august au fost depuse 7 oferte: UMB, asociat cu EuroAsfalt din Bosnia Herțegovina pentru experință la tuneluri (Asocierea de pe A1 Lugoj – Deva), WeBuild și cinci constructori din Turcia: Ictaș, Nurol, Mapa, Makyol – Ozaltin și Tekfen (Ozaltin a depus singura ofertă pentru viaductele de la Nădășelu și Topa Mică scoase din contractul cu UMB).

Cinci dintre cei 7 ofertanți (lideri de asociere) sunt turci

  1. Ofertant unic : IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş.

IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (Lider)

TERRA SILVA (Subcontractant)

PHOTOVOLTAIC SYSTEMS SRL (Subcontractant)

ELEKTRA INVEST (Subcontractant)

ECKON CEI (Subcontractant)

MUZEUL JUDETEAN SATU MARE (Subcontractant)

PIROTEHNIC OSB (Subcontractant)

EPC – CONSULTANTA DE MEDIU (Subcontractant)

  1. Ofertant unic : WEBUILD SPA – MILANO

WEBUILD SPA – MILANO (Lider)

S.I.Te. INSTALATII S.R.L. (Subcontractant)

Construction & Pipeline Services (Subcontractant)

ELEKTRA INVEST (Subcontractant)

LINIAL ELECTRIC S.R.L. (Subcontractant)

TERRA SILVA (Subcontractant)

GEOSTUD (Subcontractant)

PIROTEHNIC OSB (Subcontractant)

MUZEUL JUDETEAN SATU MARE (Subcontractant)

S.C TOP RMR CONSTRUCT S.R.L (Subcontractant)

METRANS ENGINEERING (Subcontractant)

AQUACON PROIECT (Subcontractant)

Krenic SRL (Subcontractant)

ECKON CEI (Subcontractant)

  1. Ofertant unic : MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI

MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI (Lider)

GUNAL INSAAT TICARET VE SANAYI ANONIM SIRKETI (Tert)

SIXENSE SOLUTIONS S.R.L. (Subcontractant)

Muzeul Olteniei Craiova (Subcontractant)

PHOTOVOLTAIC SYSTEMS SRL (Subcontractant)

TERRA SILVA (Subcontractant)

Mocanu si Asociatii S.P.R.L. (Subcontractant)

DANAVI (Subcontractant)

GEOSTUD (Subcontractant)

ECKON CEI (Subcontractant)

ELEKTRA INVEST (Subcontractant)

YUKSEL PROJE A.S. (Tert și subcontractant)

  1. Asociere : SC SA & PE CONSTRUCT SRL (Lider), Euro-Asfalt, SPEDITION UMB, TEHNOSTRADE S.R.L.

SC SA & PE CONSTRUCT SRL (Lider)

Euro-Asfalt (Ofertant)

SPEDITION UMB (Ofertant)

ELEKTRA INVEST (Subcontractant)

TEHNOSTRADE S.R.L. (Ofertant)

GREEN COLLECTIVE S.R.L. (Subcontractant)

Muzeul Olteniei Craiova (Subcontractant)

PIROTEHNIC OSB (Subcontractant)

ECKON CEI (Subcontractant)

CIS GAZ (Subcontractant)

  1. Asociere : MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S. (Leader), OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S.

MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S. (Lider)

Mega Mühendislik Müşavirlik A.Ş. (Terț și subcontractant)

OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Ofertant)

ECKON CEI (Subcontractant)

ELEKTRA INVEST (Subcontractant)

EPC – CONSULTANTA DE MEDIU (Subcontractant)

GENERAL SURVEY CORPORATION (Subcontractant)

Muzeul Olteniei Craiova (Subcontractant)

PIROTEHNIC OSB (Subcontractant)

PROSPECT TECHNICAL STUDIES (Subcontractant)

TERRA SILVA (Subcontractant)

MICROCIP ELECTRONICS (Subcontractant)

VISIO CONSTRUCTION WORKS (Subcontractant)

  1. Asociere : Tekfen Insaat ve Tesisat A.S. (Tekfen Construction & Installation Co., Inc.) (Leader),DOGUS INSAAT VE TICARET A.S.

Tekfen Insaat ve Tesisat A.S. (Tekfen Construction & Installation Co., Inc.) (Ofertant)

GEOSTUD (Subcontractant)

ARTERA PROIECT (Subcontractant)

ELEKTRA INVEST (Subcontractant)

ECKON CEI (Subcontractant)

DRUM INSERV (Subcontractant)

STRACO HOLDING (Subcontractant)

MUZEUL JUDETEAN SATU MARE (Subcontractant)

SIXENSE SOLUTIONS S.R.L. (Subcontractant)

DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. (Ofertant)

Tekfen Mühendislik Anonim Şirketi (Subcontractant)

CONSITRANS (Subcontractant)

PIROTEHNIC OSB (Subcontractant)

  1. Asociere : Nurol Insaat ve Ticaret A.S. (Leader),DUYGU TAAHHÜT VE İNŞAAT A.Ş.

Nurol Insaat ve Ticaret A.S. (Lider)

Muzeul Judetean de Istorie si Arta Zalau (Subcontractant)

DANAVI (Subcontractant)

DUYGU TAAHHÜT VE İNŞAAT A.Ş. (Ofertant)

SIXENSE SOLUTIONS S.R.L. (Subcontractant)

ELEKTRA INVEST (Subcontractant)

EPC – CONSULTANTA DE MEDIU (Subcontractant)

ECKON CEI (Subcontractant).

Prețul este cel mai important factor de evaluare a ofertei:

  • Experiența deținută de INGINERUL PROIECTANT DE PODURI – 4%;
  • Prețul ofertei – 55%;
  • Algoritm de calcul: Punctajul se acorda astfel: a) Pentru cel mai scazut dintre preturi se acorda punctajul
  • Metodologia de realizare a contractului și planificarea resurselor tehnice și umane în corelare cu specificul și complexitatea activităților – 15%;
  • Perioada de garanție a lucrărilor – 9%;
  • Experiența deținută de MANAGERUL DE PROIECT – 6%;
  • Experiența deținută de INGINERUL PROIECTANT DE TUNELURI – 7%;
  • Experiența deținută de INGINERUL PROIECTANT DE DRUMURI – 4%.

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.