AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Care este progresul înregistrat pe lotul început de Bechtel în urmă cu 21 de ani. Scenariul optimist în viziunea API. GALERIE FOTO

Autor  admin   în       1 lunã în urmã  

Reprezentanții Asociaţiei Pro Infrastructură (API), cea mai importantă asociație civică din țară care monitorizează proiectele de infrastructură mare din țară, consideră că pe cei 26,35 kilometri ai Autostrăzii A3 dintre Suplacu de Barcău şi Chiribiş progresul în teren este bun şi că există speranţe ca termenul contractual să fie respectat.

Anunțul API

„Rază de speranță că mai scăpăm de un blestem.
Chiar dacă mai sunt hopuri importante de trecut, tragem speranțe că Erbașu își va respecta termenul contractual de finalizare, iulie 2026, pe cei 26,35 kilometri ai Autostrăzii A3 dintre Suplacu de Barcău și Chiribiș. În scenariul pesimist ne apucă sfârșitul toamnei 2026, dar câteva luni în plus nici nu s-ar mai simți după ce am așteptat 21 de ani de la prima lopată dată de Bechtel.
Progresul în teren este bun atât la terasamente, cât și la structuri. Vedem balast stabilizat și asfalt cam pe o treime din traseu, iar pilele viaductelor și pasajelor înaintează bine.
Încă sunt obstacole de depășit: emoții cu structurile (pile, grinzi) vor fi până când vedem plăcile de suprabetonare turnate, zona blocată la vest de viaductul peste lacul Suplacu de Barcău este evident întârziată, dar pare-se că ușor-ușor se dezmorțește, și avem consolidări și taluzări care mănâncă timp și atenție.
Contractul a fost semnat în 24.11.2023 cu Erbașu, al patrulea antreprenor de pe acest lot, și prevede 6 luni de proiectare și 18 de execuție. Proiectul tehnic a fost aprobat cu întârziere, în 19.12.2024, deși ordinul de începere aferent a fost dat în 15.03.2024.
Abia în 20.01.2025 a fost emis și ordinul de începere pentru lucrări, deci termenul de finalizare actualizat este sfârșit de iulie 2026”, au transmis reprezentanții API.

Asociația Pro Infrastructură (API) este cea mai importantă organizație nonprofit din România care monitorizează proiectele majore de infrastructură de transport (infrastructură rutieră, feroviară, metrou și aviație).

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.