AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Asociația Pro Infrastructură: „Cele două tronsoane finanțate prin PNRR au devenit o rușine și pentru CNAIR, și pentru UMB”. GALERIE FOTO

Autor  admin   în       4 luni în urmã  

O porțiune însemnată din Autostrada Transilvania ar putea fi terminată în acest an cu mobilizarea constructorului, consideră Asociația Pro Infrastructură (API), cea mai importantă asociație civică din țară care monitorizează proiectele de infrastructură mare din țară.
API este de părere că la sfârșitul acestui an am putea circula pe aproximativ 27 kilometri din Autostrada Transilvaniei, dacă UMB ar aloca suficiente forțe și autoritățile ar rezolva birocrația legată de nodul Poarta Sălajului de lângă Românași și conexiunea provizorie A3-DN1F la sud de Topa Mică lângă Cluj-Napoca.
E nevoie însă ca UMB să-și aducă mult mai multe forțe între Topa Mică și Zimbor. „Ceea ce momentan nu face, din păcate”, susține API în postarea de pe Facebook.

Anunțul asociației

„UMB pe Autostrada Transilvania: 27 kilometri în 2025, doar dacă se vrea.
Așa cum v-am explicat de la începutul primăverii, dacă UMB alocă suficiente forțe și dacă autoritățile rezolvă birocrația necesară în nodul Poarta Sălajului (Românași) și la conexiunea provizorie A3-DN1F la sud de Topa Mică, atunci spre sfârșit de 2025 putem circula pe aproximativ 27 kilometri ai Autostrăzii A3 între aceste două localități.
Obiectivul explicat în paragraful anterior este încă posibil, dar UMB trebuie să-și aducă mult mai multe forțe între Topa Mică și Zimbor.
Ceea ce momentan nu face, din păcate.
Rămâne de văzut dacă atât UMB cât și CNAIR se vor mobiliza corespunzător, în teren și birocratic, ca să inaugureze spre final de 2025 pe Autostrada Transilvania doar 12 (Poarta Sălajului-Zimbor) sau 27 kilometri de la Poarta Sălajului până la sud de Topa Mică, cu o descărcare temporară în acest punct.
Cele două tronsoane Nădășelu – Zimbor (30,06 km) și Zimbor – Poarta Sălajului (12,24 km) finanțate prin PNRR au devenit o rușine nu doar pentru CNAIR, ci și pentru UMB: contractele au fost semnate în 28.12.2020 și 01.07.2020, au ordine de începere din 25.01.2021, respectiv 31.05.2021 și ambele prevăd câte 12 luni de proiectare plus alte 24 de execuție”, au transmis reprezentanții asociației.
Foto: Asociația Pro Infrastructură

Asociația Pro Infrastructură (API) este cea mai importantă organizație nonprofit din România care monitorizează proiectele majore de infrastructură de transport (infrastructură rutieră, feroviară, metrou și aviație).

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.