AUTOSTRADA TRANSILVANIA. A fost lansată licitația pentru construirea unui nod rutier foarte important de pe A3. 10 luni pentru realizarea lui

Autor  admin   în       7 luni în urmã     13727 Vizualizări.  

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat în SEAP licitația pentru proiectarea și execuția nodului rutier de la Românași (județul Sălaj), descărcarea din lotul UMB Zimbor – Poarta Sălajului de pe Autostrada Transilvania. Acest obiectiv este necesar pentru descărcarea traficului de pe Autostrada Transilvania între Zimbor și Poarta Sălajului până la finalizarea secțiunii Poarta Sălajului – Zalău (care include și tunelul Meseș).

Ofertele pentru execuția nodului rutier de la Românași pot fi depuse până în 27 mai, iar finanțarea este prin PNRR.

10

luni este durata în care trebuie construit nodul rutier.

Contractul pentru nodul rutier de la Românași are o valoare cuprinsă între 71 și 84 milioane lei, iar durata execuției este de 10 luni (3 luni proiectare și 7 luni execuție).

Amenajarea nodului rutier de la Românași va asigura accesul comunităților locale învecinate la Autostrada A 3, dată fiind proximitatea față de această comună. Conexiunea dintre Autostrada A 3 și DN 1 F, respectiv DJ 108 A, va avea un impact pozitiv asupra traficului.

Nodul rutier va fi amenajat pe principiul unui nod rutier tip „semitreflă”, potrivit economedia.ro. Dezvoltarea acestei soluții de tip semitreflă se face în partea de est și vest a Autostrăzii A3 cu descărcare în partea de est înspre DN 1 F și DJ 108A în intersecții giratorii la nivel.

Contractul pentru studiul de prefezabilitate și fezabilitate pentru nodul rutier Românași a fost semnat cu proiectantul Explan, studiul de prefezabilitate este predat, iar proiectarea preliminară (fezabilitate) a avut termen de finalizare martie 2024.

Parteneriatul CNAIR – CJ Sălaj se referă la documentația tehnică „Acord de parteneriat pentru realizarea documentației tehnice, SF, P.A.C și Proiect Tehnic aferente obiectivului de investiții descărcarea traficului din Drumul Expres Jibou-Românași“, se arată în decizia CA CNAIR din 30 ianuarie 2024.

Nodul rutier va conecta lotul UMB Zimbor – Poarta Sălajului (42% execuție) care ar putea fi deschis în decembrie 2024, deși are termen contractual iulie 2025. Pe harta CNAIR nodul Românași figurează însă pe lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău care include și tunelul Meseș. „Nod rutier: Românași (A3 – km 26) sectorul Poarta Sălajului – Nușfalău”.

DECLARAȚIE

„Acest nod va asigura conexiunea cu DN 1F, precum și cu Drumul Expres Românași – Jibou, drum ce va fi executat de CJ Sălaj în parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Construcția nodului rutier de la Românași va fi finalizată până la încheierea investiției pentru tronsonul Zimbor – Poarta Sălajului, al Autostrăzii Transilvania, preconizată de către constructor pentru sfârșitul anului 2024”.

Dinu Iancu – Sălăjanu, președintele CJ Sălaj, decembrie 2023

Ofertele pentru execuția nodului rutier de la Românași pot fi depuse până în 27 mai, iar finanțarea este prin PNRR.

Ce se întâmplă cu lotul de 41 km care include și tunelul Meseș

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat recent că a prelungit până în 29 aprilie 2024 termenul pentru evaluarea ofertelor pe lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău (41 km) de pe Autostrada Transilvania (A3).

8,8

miliarde de lei este valoarea maximă preconizată pentru construcția lotului Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău de 41 de kilometri.

Contractul pentru lotul cu tunelul Meseș are o valoare maximă de 8,8 miliarde lei, cel mai mare proiect lansat în licitație până acum.

78

de luni, adică șase ani și jumătate, este durata de proiectare și execuție prevăzută pentru lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău; 18 luni perioada de proiectare, 60 de luni perioada de execuție a lucrărilor.

„Pentru cei 41 de kilometri de pe Autostrada Transilvania, CNAIR a prevăzut o durată de proiectare și execuție de 78 de luni, adică șase ani și jumătate. Spre comparație, Lotul 2 de pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești, cel mai greu contract semnat, are o durată de 68 de luni, 18 proiectare și 50 execuție. Contractul prevede inclusiv construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km) și a Tunelului Meseș (în lungime de 2,89 km). Valoare estimată este de 7,48 miliarde lei fără TVA, iar finanțare va fi asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile”, a transmis în 2023 directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.

 

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.