AUTOSTRADA TRANSILVANIA. A fost deblocată licitația pentru cel mai scump lot de autostradă din România. Ofertele, până în 28 august
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a deblocat licitația pentru tronsonul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău (41 de kilometri) din Autostrada Transilvania ce include Tunelul Meseș.
Ofertele constructorilor interesați de cel mai mare contract de autostradă din România sunt așteptate până pe 28 august.
Licitația pentru tronsonul ce include Tunelul Meseș apare în desfășurare în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), după ce anterior a fost suspendată pentru răspunsuri la solicitările de clarificări ale constructorilor.
Pe 26 ianuarie 2023, CNAIR a anunțat că a anulat și reluat în aceeași zi licitația pentru proiectarea și execuția tronsoanelor de autostradă dintre Poarta Sălajului și Nușfalău, cu Tunelul Meseș, conform economica.net.
Tunelul Meseș va avea două galerii cu două benzi de circulație pe sens în lungime de 2,89 kilometri.
7,48
miliarde de lei este valoarea contractului pentru construcția celor 41 de kilometri de autostradă.
Acest obiectiv este cel mai mare ca valoare din istoria CNAIR (7,48 de miliarde de lei) și are lungimea de 41 kilometri, incluzând numeroase lucrări de artă printre care 65 de viaducte, poduri și pasaje pe și peste autostradă, în lungime totală de aproximativ 13 kilometri.
6
ani și jumătate este durata prevăzută pentru proiectarea și execuția acestui tronson de autostradă cu tunel.
Pentru cei 41 de kilometri de pe Autostrada Transilvania, CNAIR a prevăzut o durată de proiectare și execuție de 78 de luni, adică șase ani și jumătate. Spre comparație, Lotul 2 de pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești, cel mai greu contract semnat, are o durată de 68 de luni, 18 proiectare și 50 de execuție.
Contractul va fi finanțat din fonduri europene nerambursabile prin Programul Operațional Transport (POT) 2021 – 2027.
Tunelul Meseș
Tunelul Meseș are o lungime de 2,8 kilometri și două galerii. Viteza de proiectare este de 120 kilometri/oră.