API: „Politicienii promit cai verzi pe pereți cu tren de mare viteză București – Cluj – Budapesta”

Autor  admin   în       9 luni în urmã  

Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură (API) atrag atenția asupra faptului că CFR vrea să modernizeze traseul feroviar dintre Cluj-Napoca și Coșlariu (important nod feroviar din județul Alba) cu un miliard de euro, deși soluția finală ar fi tot aceea de pe vremea Imperiului Austro-Ungar. 

Postarea API

„Traseu feroviar sinuos din 1873 modernizat cu un miliard de euro.
Cei 104 kilometri ai Magistralei 300 dintre Cluj-Napoca și Coșlariu care leagă Oradea de capitala țării și de cea a Transilvaniei sunt veriga lipsă care va rămâne mulți ani fără modernizare. Linia dublă electrificată este notorie pentru serpentinele feroviare dintre Câmpia Turzii și Apahida.
CFR dorește să dea 10-15 milioane de euro/km pe traseul austro-ungar din 1873. Alege să facă asta deoarece, probabil, declivitatea maximă de doar 12 la mie este foarte bună pentru marfă.
Dar călătorii? Șanse mari să fie alungați (și mai mulți) dacă șantierul va începe după 2030 și va dura 7 ani în loc de 3, fiindcă nu mai există bani în actualul exercițiu financiar al UE, Programul Transport, care se încheie la sfârșit de 2030.
Studiul de fezabilitate este în faza obținerii acordului de mediu, deci se apropie de final. Din păcate, consultarea publică este doar o bifă birocratică pusă din pix, nu o dezbatere veritabilă cu cetățenii. Așa ne alegem cu multe treceri la nivel, pasaje de 500 metri în orașe și, după 4 ani de analize, ajungem la soluția din 1873.
Vă întrebăm pe voi. Credeți că dacă tot băgăm un miliard, era oportun să îmbunătățim (pe ici pe colo) traseul cu variante de viteză crescută și optimizări utile călătorilor?
Politicienii promit cai verzi pe pereți cu tren de mare viteză între București, Cluj și Budapesta la fiecare rundă de alegeri, dar proiectul pe această rută… este acesta”, au transmis reprezentanții API.

Asociația Pro Infrastructură (API) este cea mai importantă organizație nonprofit din România care monitorizează proiectele majore de infrastructură de transport (infrastructură rutieră, feroviară, metrou și aviație).

Foto: Asociația Pro Infrastructură

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.