API: „Ozaltin, marea surpriză pozitivă din 2024? Să-i vedem cum se descurcă pe viaductele de pe Autostrada Transilvania de la Nădășelu și Topa Mică”

Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură se arată plăcut surprinși de progresele antreprenorului turc Ozaltin, care este surpriza din acest an în rândul constructorilor de autostrăzi și drumuri de mare viteză din România.
Media9 a scris recent despre asta, iar articolul este mai jos:
Topul celor mai harnici constructori de autostrăzi pe luna mai. Surpriză: Ozaltin e pe primul loc! Progresele de pe Autostrada Transilvania
Ozaltin este constructorul care va realiza cele două viaducte de la Nădășelu și Topa Mică de pe Autostrada Transilvania. De altfel, cei din API atrag atenția asupra construcției celor două viaducte:
„Să-i vedem cum se descurcă pe viaductele de pe Autostrada Transilvania de la Nădășelu și Topa Mică unde misiunea lor va fi una mult, mult mai grea, atât din punct de vedere birocratic cât și tehnic, sub presiunea termenului PNRR, 2026”, au amintit reprezentanții asociației non-guvernamentale.
Mesajul transmis de Asociația Pro Infrastructură
„Ozaltin, marea surpriză pozitivă din 2024? Ozaltin arată foarte bine pe Drumul Expres DEx12 între Balș și Craiova, încercând parcă să demonstreze că și turcii pot să se țină de angajamentele pe care și le-au asumat pe proiectele de infrastructură de transport din România.

Atât antreprenorul general Ozaltin, cât și subcontractorii lui, merită deja felicitați pentru că doar ceva catastrofal i-ar putea împiedica să-și respecte termenul contractual inițial, martie 2025 – curat, fără extensii de timp sau giumbușlucuri birocratice.

Mai mult, cu o accelerare puternică până în toamnă, mai ales pe partea de structuri, cu un management inteligent dar și cu puțin noroc, au o șansă să producă marea surpriză și să inaugureze lotul în decembrie 2024.
Nimic nu anunța această reușită a turcilor, ba dimpotrivă: este primul lor proiect major în România, iar „performanța” de pe DN6 din apropiere este de tristă amintire. Drept dovadă, noi nici nu i-am inclus în previziunile noastre rutiere din ianuarie pentru o posibilă deschidere în 2024, opinând că nu au nicio șansă.

Sigur, să nu ne îmbătăm cu apă rece. Până la urmă e vorba de doar 17,7 kilometri de drum expres la câmpie care nici măcar nu sunt făcuți de la zero (șantierul e preluat după rezilierea provocată de falimentul Tirrena Scavi).
Dar indiferent dacă vor reuși sau nu să inaugureze în decembrie, înainte de termen, merită felicitați pentru cum se mișcă pe DEx12 Craiova-Balș.

Să-i vedem cum se descurcă pe viaductele de pe Autostrada Transilvania de la Nădășelu și Topa Mică unde misiunea lor va fi una mult, mult mai grea, atât din punct de vedere birocratic cât și tehnic, sub presiunea termenului PNRR, 2026”, au transmis reprezentanții API.