API: În sfârșit, se poate semna Autostrada A3 Cheţani-Câmpia Turzii!
Asociaţia Pro Infrastructură (API) anunță, într-o postare făcută pe Facebook, că se poate semna contractul pentru Autostrada A3 Cheţani – Câmpia Turzii, după ce CNSC a respins contestaţia asocierii Drum Asfalt-Trameco.
Foto: API/via Facebook
„În sfârşit, se poate semna Autostrada A3 Cheţani-Câmpia Turzii! CNSC tocmai a respins contestaţia asocierii Drum Asfalt – Trameco (grup Selina) şi CNAIR este OBLIGATĂ de lege să semneze contractul cu Strabag-Geiger chiar dacă, teoretic, contestatarul poate să facă recurs la Curtea de Apel Bucureşti”, au transmis reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.
Potrivit API, cei 15,70 kilometri rămaşi de finalizat între Nădăşelu/Cluj-Napoca şi Târgu Mureş au o istorie zbuciumată.
„Licitaţia actuală a fost lansată în 20.07.2021 şi câştigătorul iniţial, Drum Asfalt-Trameco, a fost contestat de Strabag-Geiger căruia i s-a dat dreptate în instanţă, iar CNAIR, după reevaluarea ofertelor, a desemnat în 08.08.2022 asocierea austriaco-germană ca fiind noul câştigător.
Perdantul a tras de timp şi a atacat rezultatul reevaluării dar, aşa cum v-am spus pe 11 august, şansele de reuşită erau foarte, foarte reduse”, afirmă asociaţia.
420,3
milioane de lei fără TVA este valoarea contractului pentru acest lot de autostradă
Potrivit reprezentanților API, decizia Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) confirmă previziunile, iar „CNAIR trebuie să parafeze contractul cu Strabag – Geiger pe 420,3 milioane lei fără TVA, 3 luni de proiectare şi alte 18 luni de execuţie în teren cu 10 ani garanţie”.
DECLARAȚIE:
„Solicităm constructorilor și oficialilor CNAIR să întreprindă de urgență procedurile de semnare a contractului, emiterea ordinului de începere și mobilizarea în teren, Strabag-Geiger având puterea de a finaliza șantierul la sfârșitul lui 2023, sectorul acesta al Autostrăzii A3 fiind practic la ei în curte” – Asociaţia Pro Infrastructură.
Lotul Chețani – Câmpia Turzii este singura secțiune care mai lipsește pentru ca municipiile Cluj-Napoca și Târgu Mureș să fie legate prin autostradă completă.