API cere de urgență Ministerului Transporturilor și CNAIR această soluție pe „drumurile morții”. Unul tranzitează județul Cluj, DN1C, unde azi au fost accidentați mortal doi bărbați

Autor  admin   în       1 year în urmã     1084 Vizualizări.  

Parapeții de separație de sens pot salva vieți pe „drumurile morții”, unul dintre ele tranzitând județul Cluj, DN1 C (Cluj-Napoca – Dej), unde în această dimineață două persoane au fost accidentate mortal (la Jucu de Mijloc, doi bărbați au fost spulberați pe trecerea de pietoni în această dimineață). 

Propunerea este mai veche, din 2016, și vine din partea Asociației Pro Infrastructură (API), care le-a transmis Ministerului Transporturilor și Companiei Naționale de Administrarea Infrastructurii Rutiere ca această soluție să fie de urgență implementată pe drumurile morții DN2/E85 (Afumați-Săbăoani), DN1C (Cluj-Napoca-Dej) și DN28 (Săbăoani-Iași).

„Încă un cui în coșciugul sistemului 2+1 alternativ în România.
În aceste zile dramatice, în care tineri în floarea vârstei sunt băgați în pământ pe marginea drumurilor naționale de către alți tineri băuți, drogați și inconștienți aflați la volan, în care stații GPL ilegale explodează și aruncă în aer puroiul infect care tronează în toate instituțiile statului, <responsabilii> din Ministerul Transporturilor și din CNAIR se pregătesc, voit sau nu, să mai bată un cui în coșciugul deja bine ferecat al sistemului 2+1 alternativ în România.
Concret, MTI și CNAIR derulează procedura de adoptare a unui nou normativ, AND 617-2023, care va reglementa circulația pe drumurile cu platforme (lățime) de 12-14 metri în profil 2+1 alternativ.
Asociația Pro Infrastructură a cerut obsesiv, încă din 2016, ca această soluție să fie de urgență implementată pe drumurile morții DN2/E85 (Afumați-Săbăoani), DN1C (Cluj-Napoca-Dej) și DN28 (Săbăoani-Iași).
Așadar, la prima vedere, este în sfârșit o veste excelentă pe care o salutăm! Dar diavolul este în detalii. Nu doar că unele prevederi tehnice ale noului normativ sunt greșite, dar unele sunt parcă scrise acolo ca să pună definitiv cruce acestei soluții salvatoare.
Într-un efort de a salva vieți, am trimis oficialilor din minister un document cu observațiile și recomandările noastre al cărui conținut îl găsiți atașat la acest comunicat pe care vă rugăm să îl citiți pentru a înțelege beneficiile profilului 2+1 alternativ și cum riscăm să-l îngroape autoritățile.
În esență, cea mai mare problemă este lipsa obligativității instalării parapetului de separație de sens dublată de obligativitatea creării unui acostament lărgit de 2,5m (!!!) dacă administratorul drumului dorește parapet de separație de sens. Cele două prevederi, prima cel puțin inoportună și a doua inutilă și aberantă, pot omorî definitiv ideea implementării profilului 2+1 alternativ în România.
Am explicat pe larg în document de ce parapetul este SINGURUL element constructiv care garantează că sistemul 2+1 alternativ își atinge nivelul maxim de siguranță posibil care, din experiența demonstrată a altor țări fruntașe la capitolul siguranță rutieră, este similar cu al autostrăzilor, având aproximativ de 5 ori mai puține victime decedate pe kilometru parcurs față de drumurile 1+1 cu trafic ridicat.
Pe sectorul de test, DN2 Sinești-Movilița, au fost doar două accidente mortale după transformarea în 2+1 alternativ: unul cu pătrundere involuntară pe contrasens și celălalt o manevră de triplare peste linia dublă continuă făcută de un șofer inconștient. Parapetul de separație de sens ar fi atenuat mult gravitatea primului accident, iar pe cel de-al doilea l-ar fi eliminat complet!
Așadar, după 7 ani de chin în care Asociația Pro Infrastructură s-a bătut cu morile de vânt atât în CNAIR și MT cât și în societate cu unii cetățeni care refuză să priceapă lucruri simple, am ajuns aici: în cel mai bun caz autoritățile habar nu au ce proiectează și reglementează, iar în cel mai rău ne condamnă la moarte cu bună știință.
România, noapte bună!”, au transmis reprezentanții API.

Asociația Pro Infrastructură (API) este cea mai importantă organizație nonprofit din România care monitorizează proiectele majore de infrastructură de transport (infrastructură rutieră, feroviară, metrou și aviație).

Citește și acest articol: AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Când vom putea circula pe A3. Analiza Asociației Pro Infrastructură pe cele șapte loturi

 

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.