Activiștii de mediu cer modificarea traseului viitoarei centuri metropolitane din Cluj. „Va fi un dezastru ecologic”. Ce spun autoritățile locale
Activiștii de mediu cer modificarea traseului viitoarei centuri metropolitane din Cluj. Șoseaua va trece prin Pădurea Făget de la marginea celui mai mare cartier al orașului, Mănăștur. Activiștii spun că, dacă rămâne proiectul actual, zeci de mii de arbori și multe trasee turistice vor dispărea.
Potrivit acestora, dezastrul ecologic ar putea fi evitat dacă s-ar face un tunel pe sub pădure; soluția propusă de ei: un tunel lung, fără decopertare, pe sub pădure, astfel încât să nu fie tăiați copacii.
La rândul lor, autoritățile spun că realizarea tunelului costă foarte mult și că vor planta hectare de arbori în altă parte, în compensare.
Activiștii au mers la pas prin Pădurea Făget, pe traseul viitoarei centuri, transmite TVR Info.
DECLARAȚIE
„Zeci de mii de copaci or să fie rași din zona asta superbă care e aici. Ce cerem noi e ca aceste tuneluri să fie mult mai lungi, pe toată suprafața pădurii, să fie realizate tip mină”.
Adrian Dohotaru, directorul executiv al asociaţiei Societate Organizată Sustenabil (SOS).
La rândul lor, autoritățile locale ridică problema costurilor mult prea mari.
DECLARAȚIE
„Orice fel de tunel suplimentar aduce niște costuri uriașe. (…) Vom împăduri o suprafață de 53,3 hectare de teren. Pe lungimea centurii metropolitane avem prevăzute panouri fonoabsorbante, pe de altă parte, această centură metropolitană are piste pentru bicicliști cu 2 sensuri de circulație. Clujul este înconjurat de păduri și nu există alte variante suplimentare pe unde să putem duce această centură metropolitană ca să nu fie afectați arborii”.
Dan Tarcea, viceprimarul municipiului Cluj-Napoca.
Poți afla mai mult despre acest subiect, dacă intri pe acest link.
Centura metropolitană Cluj va avea 42 de kilometri, cu aproape 100 de poduri, podețe și tuneluri. Întreaga lucrare e estimată la 3 miliarde și jumătate de lei.
După o licitație anulată, pentru al doilea tronson, lung de 23 de kilometri, a fost depusă o singură ofertă anul trecut, care e încă în stadiul de evaluare.