233 de milioane de călătorii cu autobuzele CTP, în 2024. Justifică venitul de 7.000 de euro al directorului?

Compania de Transport Public Cluj-Napoca (CTP) a încheiat anul 2024 cu un bilanț economic care pare desprins dintr-un raport de tip plan cincinal. Aproape toți indicatorii din Planul de administrație au fost depășiți semnificativ: veniturile totale au fost realizate în proporție de 108%, iar profitul brut a depășit de aproape cinci ori estimările inițiale.
Documentul amintește mai degrabă de „producția la hectar” decât de un instrument de evaluare realistă a performanței unei companii de interes public. Totul este în creștere, fără fisuri: productivitatea muncii, numărul călătorilor, salariile brute lunare, cu un vârf de 10.127 lei. Aceasta înseamnă aproximativ 5.900 lei net în medie.
Cifra este „trasă în sus” de conducere. Pe platforma online a CTP nu apar declarațiile de avere, cum cere legea. Pe site-ul ANI am găsit doar declarația de avere a directorului general Liviu Neag de anul trecut; are venituri medii lunare de 7.000 de euro.
233
de milioane de călătorii a înregistrat Compania de Transport Public în 2024, potrivit raportului. Se estimaseră 205,5 milioane.
298
de vehicule au fost în trafic în 2024
Performanța CTP Cluj nu poate fi evaluată doar în funcție de cifrele dintr-un raport intern, mai ales când acestea ignoră o componentă esențială: experiența călătorului. Iar din această perspectivă, realitatea din teren este mult mai nuanțată decât procentajele de 120% afișate cu mândrie în anexele oficiale.
18
autobuze electrice articulate au fost achiziționate de Primăria Cluj-Napoca în 2024, dar numai unul este pus efectiv în circulație. Restul au probleme tehnice și nu au fost recepționate, urmând ca situația să fie soluționată în cursul anului 2025.
O altă problemă. La nivel declarativ, CTP afirmă că a colaborat permanent cu primarii din zona metropolitană. În realitate, mulți dintre aceștia acuză lipsa de dialog și o atitudine unilaterală din partea companiei.
Se reclamă tarife diferențiate pe trasee similare, impunerea unor compensații mari fără transparență și lipsa de flexibilitate în adaptarea orarelor la nevoile reale ale locuitorilor. În plus, în comunele limitrofe încă circulă autobuze vechi, multe fără aer condiționat – un standard de confort minim care lipsește în plină vară.