10 minute gratis, apoi „pe ceas”. Reguli pentru noul park&ride al Clujului

Autor  admin   în       9 ore în urmã     229 Vizualizări.  

Consiliul Local Cluj-Napoca va analiza luni regulamentul pentru utilizarea noului sistem de parcare park&ride, menit să încurajeze navetiștii și vizitatorii orașului să opteze pentru transportul public, reducând astfel aglomerația rutieră din municipiu.

Regulament specific pentru diverse tipuri de utilizatori

Regulamentul detaliază condițiile de acces și utilizare pentru toate categoriile de vehicule:

1.Parcarea de scurtă durată

•Accesul în parcare se face prin emiterea unui tichet de la terminalul automat la intrare.

•Ieșirea din parcare este permisă în termen de 10 minute de la efectuarea plății.

•Cei care utilizează vehicule electrice sau hibride vor avea acces la stații de încărcare dedicate.

2.Parcarea pentru persoane cu dizabilități

•Locurile de parcare destinate persoanelor cu dizabilități sunt marcate distinct și gratuite pentru cei care dețin carduri emise de autoritățile competente, conform legislației în vigoare.

3.Parcarea „Mama și copilul”

•Sunt alocate locuri speciale pentru mamele însoțite de copii sub 5 ani sau pentru femeile însărcinate.

4.Tarife speciale pentru autobuze și autocare

•Locurile rezervate vehiculelor de transport în comun, microbuze sau autocare, pot fi utilizate doar în baza unei rezervări prealabile.

Tarifele propuse pentru park&ride

Viceprimarul Dan Tarcea a explicat în urmă cu o lună care este structura tarifară propusă pentru noul park&ride:

•2 lei pentru primele 6 ore de staționare.

•5 lei pentru 12 ore de staționare.

•După 12 ore, fiecare oră suplimentară va costa 15 lei.

•Parcarea este gratuită pentru o perioadă de 10 minute, pentru cei care nu intenționează să rămână sau își schimbă direcția.

„Am gândit acest tarif tocmai pentru a-i încuraja pe cei care vin din afara Clujului la serviciu să-și lase mașina acolo, iar de acolo să folosească mijloacele de transport în comun pentru a intra în oraș,” a explicat Tarcea.

Alte prevederi importante

•Utilizatorii sunt obligați să respecte marcajele rutiere și să achite taxele corespunzătoare.

•Viteza maximă admisă în incinta parcării este de 10 km/h, iar utilizarea locurilor de parcare pentru activități precum reparații sau publicitate este interzisă.

•Parcarea va fi supravegheată video, însă administrația nu va răspunde pentru eventualele avarii sau pierderi ale bunurilor din vehicule.

Podcastul Urbea9, produs de Media9, a fost filmat săptămâna aceasta chiar în noul parcaj.

Obiectivul park&ride

Proiectul park&ride urmărește să reducă traficul în Cluj-Napoca, oferind o soluție convenabilă pentru navetiști și vizitatori. Noul regulament și structura tarifară reflectă intenția Primăriei de a promova transportul public și de a îmbunătăți mobilitatea urbană.

Consiliul Local va decide luni asupra aprobării acestui regulament, iar implementarea urmează să fie monitorizată pentru a evalua impactul asupra traficului și utilizării transportului în comun.

About