Viziunea pentru nord-estul Clujului. Faleză și arteră nouă pentru circulație auto-velo, pe malul Someșului

Autor  Ionel Lespuc   în       2 years în urmã     1479 Vizualizări.  

Primăria a comandat un instrument strategic în baza căruia să dezvolte zona din nord-estul Clujului, situată între bulevardul Muncii și Someș. Documentul este gata, a fost realizat de echipa condusă de arhitectul Rareș Drăgan, și se află în consultare publică. Rareș Drăgan a fost invitatul săptămânii la Real Estate Agenda, emisiune realizată de Napoca FM, în colaborare cu Media9.

În emisiune, Drăgan a ținut să explice mai întâi natura documentului pe care l-a elaborat. Nu este nici plan urbanistic general, nici masterplan, ci o linie directoare în baza căreia Primăria să poată lua mai ușor decizii în momentul în care entități private vor veni spre aprobare cu planuri urbanistice zonale. “Noi am spus că este o viziune asupra zonei dintre strada Fabricii și Emerson”, a spus Drăgan (foto).

Ce conține viziunea. Întoarce fața întregului areal către Someș, care va avea o faleză și o axă de mobilitate. “Industria s-a clasterizat pe marginea bulevardului, în nordul zonei pe care am studiat-o, iar în sud au rămas clădiri în paragină. Noi am conceput niște fâșii: am păstrat funcțiunea industrială pe prima fâșie, apoi am creat o fâșie cu funcțiuni de birouri, de locuire, de creație, iar ultima fâșie este faleza Someșului, care va avea o axă de mobilitate, în primul rând pentru transportul public, pentru circulația velo și pietonală, dar și pentru autoturisme”, a dezvăluit Rareș Drăgan.

În acel areal, Someșul a rămas sălbatic, cu multă natură și cu diverse intervenții unane din perioada CUG rămase acum în paragină. Totul va fi redat cetățenilor. “Când s-a construit CUG, s-a instalat un gard către Someș, iar de atunci nu a mai trecut aproape nimeni pe acolo”, a arătat arhitectul. Au fost însă, de curând, reprezentanți ai societății civile. Iată articolul pe care l-a realizat Media9 atunci și câteva fotografii.

„Sufrageria”, „dormitorul” și „diningul” de pe malul Someșului. Ce parcuri s-ar putea face!

Viziunea lui Rareș Drăgan are în vedere conectarea noii axe de mobilitate cu celălalt mal al Someșului, motiv pentru care s-au propus șapte poduri noi. Prioritar este cel care ar urma să conecteze strada Fabricii de zahăr.

Documentul vizează modificări și în ceea ce privește actualul bulevard al Muncii. Acesta va avea patru benzi pentru traficul general și culoar pentru tramvaie, pe care vor avea acces și autobuzele/troleibuzele. “Ne-am propus să favorizăm transportul public pe distanțe mari și să ducem autoturismele în zona marginală”, a subliniat Rareș Drăgan.

Linia directoare fixată de Rareș Drăgan ar urma să prindă viață în următorii 20-25 de ani și va influența toate propunerile venite de la privați pentru acest areal.

Emisiunea Real Estate Agenda poate fi ascultată în fiecare luni, la ora 10:05, la Napoca FM, pe 102,2, și poate fi urmărită video pe pagina de Facebook Napoca Live.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.