Veste bună: a fost semnată autorizația de construire! Încep lucrările la magistrala de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea. Trenurile vor circula cu 160 km/oră

Autor  admin   în       1 year în urmã     6746 Vizualizări.  

Ministerul Transporturilor a emis autorizația de construire pentru modernizarea lotului 2 al Magistralei CFR 300 Cluj Napoca- Oradea.

Lotul 2 al magistralei 300, Aghireș-Poieni, este primul mare contract feroviar finanțat din PNRR unde pot începe lucrările de execuție.

Contractul pentru modernizarea lotului 2 de pe M 300 a fost semnat cu Asocierea Alstom-Arcada pe 21 decembrie 2022 pentru 1,5 miliarde lei, o durată de proiectare de 6 luni și 36 de luni pentru lucrări care se fac pentru creșterea vitezei la 160 km/oră pentru trenurile de călători respectiv 120 km/oră la cele de marfă.

Asocierea Alstom – Arcada a câștigat și contractul pentru lotul 1 Cluj-Napoca – Aghireș. Dintre cele opt mari contracte feroviare pentru modernizare și electrificare cu bani din PNRR, singurul rămas fără constructor este Lotul 1 de M 100 Lugoj-Caransebeș, contestat de Alstom la CNSC. Lotul 1 cuprinde și un element de infrastructură extrem de necesar Clujului, pasajul rutier de la Tăietura Turcului.

1,398

de miliarde de lei este valoarea contractului pentru lotul Aghireș – Poieni

Potrivit economedia.ro, autorizația de construire pentru lotul Aghireș-Poieni este completă, a fost emisă marți, 10 octombrie pentru lucrări de modernizare și electrificare, are o durată de 35 de luni și acoperă lucrări de 1,398 de miliarde lei. Lungimea lotului 2 este de 36,5 kilometri, iar pe traseu sunt prevăzute și două tuneluri, a transmis CFR Infrastructură.

CITAT

„Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA și Asocierea RailWorks, formată din SC Arcada Company (România) și SC Alstom Transport SA (Franța) au semnat miercuri 21 decembrie 2022 contractul, în valoare de 1,53 miliarde lei, pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor de electrificare și modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiunea Aghireș – Poieni (Lotul 2), aferentă obiectivului ‘Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km)’, finanțat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil”.

Fragment din comunicatul CFR Infrastructură 

Lotul Aghireș – Poieni are 36,5 kilometri și două tuneluri

„Am semnat astăzi contractul pentru electrificarea și modernizarea secțiunii AGHIREȘ – POIENI (LOTUL 2), un traseu în lungime de 36,5 km, cu două tuneluri, de 298 m, respectiv 320 m, la care se adaugă alte importante lucrări de artă și construcții civile noi, inclusiv obiective de utilitate publică și feroviară, care vor contribui semnificativ la atingerea scopului general al acestui mare proiect de dezvoltare a rețelei feroviare din nord-vestul țării, între Cluj Napoca și Episcopia Bihor”, a declarat, la semnarea contractului, Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.

Viteză maximă de 160 km/h pe întreaga secțiune Aghireș – Poieni

Asocierea RailWorks, formată din SC Arcada Company (România) și SC Alstom Transport SA (Franța), va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de electrificare și modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe întreaga secțiune Aghireș – Poieni, în lungime de 36,53 km, lucrări civile în stațiile Huedin și Poieni, haltale de mișcare Stana și Brăișoru, punctele de oprire – Aghireș, Jebuc și Bologa, modernizarea lucrărilor de artă – 3 poduri, 67 podețe, 2 tuneluri la Stana, în lungime de 298 m (fir I), respectiv 320 m (fir II),  1 pasaj superior, 1 pasaj denivelat (ecoduct), sisteme automate de semnalizare la 16 treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, precum și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu”, potrivit CFR Infrastructură. 

Fără trenuri de anul viitor între Aghireș și Huedin

,,În cadrul proiectului de ‘Electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor’ se vor desfășura lucrări simultan pe toate cele patru loturi, respectiv: lot 1 Cluj Napoca – Aghireș, lot 2 Aghireș – Poieni, lot 3 Poieni – Aleșd, lot 4 Aleșd – Frontieră Ungaria.

Estimăm închiderea totală a circulației feroviare pe intervalele Aghireș – Poieni (linie dublă) și Poieni – Aleșd (linie simplă), începând cu luna ianuarie 2024.

Menționăm faptul că, începând cu 01.01.2024, când circulația trenurilor va fi închisă pe distanța Aghireș – Huedin (parte din Lot 2 Aghireș – Poieni), trenurile vor circula alternativ, pe câte un fir pe secțiunea Cluj Napoca – Aghireș, urmând ca pentru relația Aghireș – Huedin să fie puse la dispoziția călătorilor mijloace auto pentru transbordare.” a transmis CFR Infrastructură pentru Hotnews.ro. 

Întregul proiect pentru reabilitarea liniei de tren Cluj – Episcopia Bihor – Frontieră (166 km) are alocată o finanțare nerambursabilă (granturi) din PNRR de aproximativ 1,3 miliarde de euro.

166

kilometri este lungimea de cale ferată care va fi modernizată în următorii ani.

Magistrala feroviară dintre Cluj-Napoca – Oradea – vama cu Ungaria are o lungime de 166 de kilometri, mai multe poduri au o durată de viaţă depăşită (peste 100 de ani), starea generală este de degradare cu alunecări de teren, iar instalaţiile au o pronunţată uzură fizică şi morală, fiind la limita critică de încadrare în condiţiile tehnice, notează Ministerul Transporturilor în nota de fundamentare a proiectului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.

Magistrala Cluj – Napoca – Oradea cuprinde 4 loturi:

  1. CLUJ NAPOCA – AGHIREȘ (LOTUL 1) – Asocierea RAILWORKS, ofertă în valoare de 1.611.475.802,43 lei, fără TVA
  2. AGHIREȘ – POIENI (LOTUL 2) – Asocierea RAILWORKS, ofertă în valoare de 1,5 miliarde de lei, fără TVA
  3. POIENI – ALEȘD (LOTUL 3) – Asocierea FCC CONSTRUCCION – GULERMAK – CCN lot 3 Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihorofertă în valoare de 2.117.167.899,08 lei, fără TVA,
  4. ALEȘD – FRONTIERĂ Ungaria (LOTUL 4– Asocierea WEBUILD SPA – IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA – SALCEF SPA, cu valoarea de 2.416.850.365,99 lei, fără TVA.

 

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.