Vecinilor le va plăcea asta! :) Blocul pe care l-au contestat pe Calea Turzii în decembrie este acum și mai înalt
![Vecinilor le va plăcea asta! :) Blocul pe care l-au contestat pe Calea Turzii în decembrie este acum și mai înalt](https://media9.ro/wp-content/uploads/bfi_thumb/Screenshot-2025-02-09-at-00.27.13-3m3g8todsv3cqyvugc33ey.png)
Un proiect urbanistic zonal pentru un imobil propus pe Calea Turzii, nr. 192, va apărea din nou în comisia de urbanism. E cam a patra oară. De două ori cu o echipă de arhitecți, acum pentru a doua oară cu altă echipă. De partea cealaltă sunt vecinii, aceiași la toate ședințele comisiei și la fel de nemulțumiți. Suntem curioși dacă le va plăcea varianta 2025 a PUZ-ului.
6.000
de metri pătrați are parcela reglementată prin acest PUZ.
Beneficiarul proiectului este DMA Development SRL, iar documentația urbanistică a fost întocmită de Arhimar Serv SRL. Proiectul febriarie 2025 vine cu modificări minime față de versiunea decembrie 2024. Un acces suplimentar în parcarea subterană, asta se vede pe planșă.
Indicii urbanistici rămân identici pentru dezvoltarea propusă în UTR-ul UEc (zonă destinată activităților economice de tip comercial en detail – big box, showroom, mall): POTmax = 35%, CUTmax = 1. Interesant este că imobilul se înalță, ce-i drept, doar cu 30 de centimetri. Avea 16,2 metri în decembrie, acum urcă la 16,5.
![](https://media9.ro/wp-content/uploads/2025/02/PUZ-ul-din-februarie-2025-are-Hmax-165-metri-iar-cel-din-decembrie-2024-are-Hmax-162-metri-e1739057074642-30x30.jpg)
Înălțimea clădirii așa cum apare în PUZ-ul din 2025, mai mare decât cea din PUZ-ul prezentat în 2024.
Imobilul propus va avea un regim de înălțime de (1-3S)+P+3E. Este destinat activităților economice de tip comercial, în conformitate cu reglementările UTR UEc.
Accesul auto și pietonal în amplasament se va face din Calea Turzii, printr-o cale de acces interioară formată din:
– Carosabil dublu sens cu lățimea de 5,6 metri;
– Trotuare de 1,4 metri lățime pe ambele părți.
Accesul în cele două subsoluri, destinate parcării, se va face prin două rampe separate, fiecare cu o lățime minimă de 5,6 metri și o declivitate maximă de 15%. Vor fi disponibile 50 de locuri de parcare, dintre care două locuri dedicate persoanelor cu dizabilități.
Conform proiectului, vor fi plantați 40 de arbori, dintre care:
– 25 de tuia, poziționați pe latura sudică a amplasamentului, pentru a forma o perdea de vegetație față de vecinătățile sudice.
– 15 arțari, distribuiți pe restul amplasamentului.
Zona verde a fost optimizată pentru a oferi un aspect estetic plăcut și a contribui la stabilizarea ecologică a versantului.