Urmează să se demoleze case în Gilău pentru lărgirea DN1! – Cecan (DRDP): „Vom face 4 benzi prin tot satul”

Autor  Ionel Lespuc   în       4 ore în urmã  

Traficul din Gilău, sufocat complet în fiecare weekend, a ajuns pe lista scurtă a CNAIR. Soluțiile propuse de Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Cluj vizează măsuri drastice: lărgirea drumului național, un nou pod peste Someș și… exproprieri. CNAIR este administratorul DN1 și poate lua măsuri chiar dacă Primăria nu ar fi de acord.

„Până se termină toată autostrada spre Borș mai durează poate 10 ani. Nu se poate să nu luăm măsuri până atunci”, a declarat tranșant Eugen Cecan, directorul DRDP Cluj, direcție din cadrul CNAIR.

Lărgire cu sens giratoriu nou

Prima intervenție a început deja. DN1 va fi lărgit de la târgul auto până la breteaua de acces spre autostradă. Vor fi patru benzi, câte două pe sens. Tot aici va apărea un nou sens giratoriu, în zona halelor industriale.

Dar planurile sunt mult mai ambițioase.

„Următoarea misiune este de lărgire a carosabilului în tot Gilăul”, a spus Cecan. Pentru asta, va fi necesară înlocuirea actualului pod peste Someș, care are o singură bandă pe sens.

„Va trebui să facem extinderea cu grijă pentru comunitate, încercând să avem cât mai puține exproprieri. Dar una-două case tot vor trebui demolate”, a recunoscut oficialul CNAIR.

Benzi de 3 metri, poate mai puțin

Lărgirea drumului presupune spațiu în plus. Conform lui Cecan, ar fi nevoie de circa 1,5 metri suplimentari. Însă o măsură recentă ajută: traficul greu dinspre Căpușu va fi deviat pe DN1J din 15 iulie.

„Prin Gilău este drum european și ar trebui să avem benzi de 3,5 metri, dar dacă scoatem traficul greu putem face și benzi mai înguste, de 3 metri, chiar 2,9 metri”, a precizat directorul DRDP.

Gilăul a devenit în ultimii ani punctul nevralgic al traficului rutier între Cluj și vestul țării. Planurile DRDP, deși dureroase pentru unii localnici, vin cu o promisiune clară: aer pentru traficul infernal care a paralizat zona.

About